تدین مردم بافت عصر عاشورا به نمایش گذاشته می‌شود
کد خبر: 1316814
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۴

تدین مردم بافت عصر عاشورا به نمایش گذاشته می‌شود

گروه اجتماعی:امام جمعه بافت با اشاره به پخش مستقیم مراسم عصر عاشورا ‌این شهرستان از شبکه استانی گفت: فرهیختگی، تشخص و تدین مردم بافت عصر عاشورا به نمایش گذاشته می‌شود و این مراسم هر ساله از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی، امام جمعه بافت دیروز دوشنبه، 20 آبان در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا رسیدن به قدرت و حکومت نبوده است، ایشان هدف والای خود را در وصیتنامه‌ای نجات اسلام و ماندگار کردن این دین آسمانی عنوان کرده‌اند.

وی افزود: شیوه ‌امام حسین(ع)‌ این بود که خوبی‌ها را جایگزین بدی‌ها کرده و اسلام را سرافراز کنند، در زمان امام حسین(ع) اوضاع جامعه مناسب نبود و با تفرقه‌هایی که معاویه به‌وجود آورده بود، به زبان آوردن نام اولاد رسول خدا(ص) مجازات داشت.

حجت‌الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: از تأثیرات قیام امام حسین(ع) می‌توان دمیده شدن روح شجاعت بر تن و جان مردم را نام برد و خطبه حضرت زینب(س) قوام‌دهنده این موضوع بوده است و از وظایف نشست شورای فرهنگ عمومی است که از ارزش‌های والا و بزرگ فرهنگی‌مان دفاع کند و این را برای عامه مردم یاد دهد.

وی با بیان اینکه مجالس امام حسین(ع) ارزش بالایی دارد، بیان کرد: تاسوعا و عاشورا هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری نذورات فراوانی می‌دهند، اما باید توجه داشت که از اسراف پرهیز شود.

محمدعلی بهروز، فرماندار بافت در این نشست گفت: نذوراتی که از طرف مردم داده می‌شوند یک ظرفیت فرهنگی است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود‌: محرم بهترین فرصت برای تبلیغ است، نباید در نذورات اسراف شود ما باید بتوانیم با متمرکز کردن نذورات به هزاران نفر طعام دهیم تا در این ایام کسی سر گرسنه بر بالین نگذارد.

بهروز تصریح کرد: دشمن برای بدنام کردن ما به هر شیوه و روشی دست می‌زند و این برای شیعه زجر‌آور است که ما را خرافاتی بنامند، اسلام بهترین دین جهان و شیعه کامل‌ترین مذهب دنیاست، لذا این وظیفه ما شیعیان است که از عظمتمان دفاع کنیم.

وی با اشاره به پخش مستقیم مراسم عصر عاشورا در شهرستان بافت عنوان کرد: فرهیختگی، تشخص و تدین مردم بافت عصر عاشورا به نمایش گذاشته می‌شود و این مراسم هر ساله از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.

captcha