کتابخانه دیجیتال بنیاد نهج‌البلاغه در اردبیل راه‌اندازی شد
کد خبر: 1321692
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵

کتابخانه دیجیتال بنیاد نهج‌البلاغه در اردبیل راه‌اندازی شد

گروه اجتماعی: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، با اعلام اینکه بیناد نهج‌البلاغه دارای 9 گروه تخصصی است از راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال این بنیاد به مناسبت هفته کتاب خبر داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، صادق فرهمندامین، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، دیروز، دوم آذردرهمایش تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی استان اردبیل در مجتمع فرهنگی ـ هنری فدک اردبیل، با اعلام اینکه، با راه‌اندازی بیناد نهج‌البلاغه در کتابخانه مرکزی اردبیل، زمینه تحقیق، پژوهش و آشنایی جوانان با زوایای مختلف نهج‌البلاغه فراهم شده است از راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال این بنیاد به مناسبت هفته کتاب خبر داد.



مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: 800 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل موجود است که 100 هزار جلد از این تعداد فقط در کتابخانه مرکزی اردبیل است.



وی با اعلام اینکه، مساحت فضای مطالعه در استان اردبیل 28 هزار متر‌مربع است که با فعالیت‌های انجام شده سعی داریم این میزان را ارتقا دهیم ادامه داد:  هم اکنون به ازای هر 100 نفر 2/2 متر‌مربع فضای مطالعه وجود دارد.



فرهمندامین افزود: بالغ بر 10 هزار مترمربع فضای مطالعه در دست احداث است که با تکمیل آن فضای مطالعه به ازای هر 100 نفر در استان به 1/3 متر‌مربع افزایش می‌یابد.



وی تصریح کرد: در شش ماهه اول سال جاری 500 هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به امانت رفته است که این امر نشان از علاقه و رغبت اقشار مختلف جامعه به امر مطالعه است.



مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد: 800 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل موجود است که 100 هزار جلد از این تعداد فقط در کتابخانه مرکزی اردبیل است.

captcha