«داعش» خطری برای عراق و منطقه است
کد خبر: 1353234
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
رئیس منطقه کردستان عراق:

«داعش» خطری برای عراق و منطقه است

گروه بین‌الملل: رئیس منطقه کردستان عراق دیروز(20 دی) تأکید کرد: تشکیلات داعش تنها تهدیدی برای الانبار نیست، بلکه تهدیدی برای عراق و کل منطقه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌‌رسانی صوت العراق، مسعود بارزانی که در دیدار با سعدون الدلیمی، جانشین وزیر دفاع عراق و بابکر زیباری، رئیس ستاد مشترک ارتش و هیئت همراه آنها سخن می‌گفت، بر ضرورت یکپارچه‌کردن همه تلاش‌های ملی برای رویارویی با تشکیلات داعش و القاعده تأکید کرد.
مسعود بارزانی در ادامه افزود: داعش با تهدیدات خود تنها اهالی الانبار را هدف قرار نداده، بلکه این تشکیلات تهدیدی برای عراق و کل منطقه است.
بارزانی همچنین بر اهمیت ادامه گفت‌و‌گو با عشایر و سایر مسئولان محلی استان الانبار با هدف پایان‌دادن به بحران‌ها در عراق و مقابله با تهدیدات پیش‌ روی این کشور تهدید کرد. 
در این دیدار سعدون الدلیمی نیز از جزئیات مشکلات و بحران سیاسی و امنیتی در استان الانبار سخن گفت و بارزانی را در جریان جدیدترین تحولات امنیتی و نظامی این استان و تلاش‌های ارتش و وزارت دفاع برای بازگرداندن امنیت و آرامش به منطقه قرار داد.
استان الانبار و مرکز آن الرمادی از 21 دسامبر گذشته شاهد عملیات گسترده مبارزه با تروریسم ارتش عراق است که دامنه آن تا مرزهای اردن و سوریه کشیده شده است.
یگان‌های مختلف ارتش و بالگردهای جنگنده در کنار عشایر در حال پاکسازی استان از القاعده و داعش هستند و درگیری‌ها در این منطقه همچنان ادامه دارد.

captcha