بیش از ۶ هزار دانش‌آموز در مدارس قرآن آذربایجان‌شرقی تحصیل می‌کنند
کد خبر: 1452288
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰

بیش از ۶ هزار دانش‌آموز در مدارس قرآن آذربایجان‌شرقی تحصیل می‌کنند

گروه فعالیتهای قرآنی: کارشناس قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید گفت: درحال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مدارس قرآنی استان تحصیل می‌کنند.

علی جعفری، کارشناس قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، اظهار کرد: درحال حاضر 6 هزار و 500 دانش‌آموز در مدارس قرآنی استان تحصیل می‌کنند که این تعداد دانش‌آموز در 118 مدارس استان مشغول تحصیل هستند.
وی افزود: در این مدارس همچنین 227 مربی قرآنی فعالیت می‌کنند که یکصد و یک نفر آنان در مدارس تبریز آموزش قرآنی را به دانش آموزان ارائه می‌کنند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در دو سال اخیر به فعالیت‌های قرآنی اهمیت بیشتری داده می‌‎شود، گفت: با توجه به این خیزش قرآنی سعی شده است تا با افزایش تعداد مربیان، توجه به کیفیت مدارس، ایجاد دارالقرآن‌‎ها در کنار مدارس و نیز توجه جدی به مسابقات قرآنی در این اداره نیز فعالیت مؤثری انجام شود.
جعفری با اشاره به اینکه دراین مدارس دروس قرآنی بیشتر آموزش داده می‌شود، افزود: در این زمینه بیشتر به آموزش‌های روخوانی و روان‌خوانی اولویت داده شده به طوری که در مدارس ابتدایی، دانش آموزان بتوانند پس از این دوره مسلط به روان خواندن قرآن باشند.
وی به رشد فعالیت‌های قرآنی در مدارس استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به هجمه‌‎های فرهنگی دشمنان اگر به فعالیت‌‎های قرآنی بیشتر اهمیت داده شود، بهتر می‌‎توان مقابل این هجمه‌ها ایستادگی کرد و مشکلات موجود را بر اساس باورهای قرآنی برطرف کرد.
وی همچنین به حساسیت والدین هم نسبت به آموزش‌های فرزندانشان در زمینه قرآن اشاره کرد و افزود: در چند سال اخیر والدین در کنار دروس علمی، به دروس دینی و نمره‍‌های قرآنی هم اهمیت بیشتری می‌‎دهند.
کارشناس قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مدارس قرآنی براساس برنامه‌ریزی دقیق و نظم خاصی اداره می‎شوند، لذا این شرایط و نیز خود قرآن باعث شده که تاکنون دانش آموزان چنین مدارس افت تحصیلی نداشته بلکه به مؤفقیت‎های دیگری نیز دست یابند.
جعفری در این راستا حضور دانش‌آموزان در مسابقات مختلف را مصداقی براین مدعا عنوان کرد و یادآور شد: امسال 11 نفر از دانش‌آموزان مدارس قرآنی استان توانستند با کسب عناوین برتر در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز درخشش شایانی داشته باشند.

captcha