خدمات گردشگری نوروزی با رویکرد فرهنگی به تهرانی‌ها ارائه می‌شود/ تورهای گردشگری ویژه خانواده‌های شهدا
کد خبر: 3479463
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
نائینی:

خدمات گردشگری نوروزی با رویکرد فرهنگی به تهرانی‌ها ارائه می‌شود/ تورهای گردشگری ویژه خانواده‌های شهدا

گروه جامعه: قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: نوروز فرصت بی‌نظیری را برای معرفی صحیح شهر تهران به گردشگران خارجی و داخلی فراهم می‌کند و بناداریم خدمات گردشگری نوروز 95 در پایتخت را با رویکرد فرهنگی به شهروندان و هموطنان ارائه کنیم.

خدمات گردشگری نوروزی پایتخت با رویکرد فرهنگی به شهروندان و هموطنان ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، یکصد و نود و ششمین جلسه شورای معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22گانه پایتخت به ریاست علی محمد نائینی، مشاور شهردار تهران و قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و با حضور مدیران کل اداره برنامه‌ریزی و توسعه شهری، بانوان، فرهنگی، مطالعات اجتماعی و آموزش‌های شهروندی، معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22گانه تهران و همچنین مدیران عامل و رؤسای سازمان‌ها و شركت‌های وابسته شهرداری تهران در سالن کنفرانس ساختمان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س)، شهرداری تهران را یک نهاد اجتماعی و فرهنگی دانست و اظهار داشت: تهران ظرفیت گردشگری بالایی دارد و موضوع گردشگری نیز دارای ظرفیت‌ها و زمینه‌های کاری بسیاری است که با تشکیل ستاد گردشگری در معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در صدد ارائه خدمات مناسب گردشگری به همشهریان و مسافران در ایام نوروز 95 هستیم.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی و یکپارچگی مناطق در ارائه خدمات گردشگری نوروزی افزود: در عین حال مناطق باید اقتضایی عمل کنند و به فراخور محیط جغرافیایی، امکانات و ظرفیت‌های موجود بهترین خدمات را ارائه دهند.

نائینی با اشاره به ارائه خدمات گردشگری با رویکرد فرهنگی گفت: متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی باید پیام و محصول فرهنگی تولید شود و در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

مشاور فرهنگی شهردار تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی 12 سال اخیر اقدامات بزرگی در حوزه‌های مختلف خدماتی، زیباسازی و فضای سبز و ایجاد بوستان‌ها، مراکز فرهنگی و هنری و ورزشگاه‌ها، غنی‌سازی اوقات فراغت مردم و ... انجام شده که نوروز فرصت مناسبی برای معرفی صحیح تهران به هموطنان و مسافران این ایام فراهم می‌کند.

ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی و ارتقای سرمایه‌های فرهنگی

طی این نشست مهدی محمود اقدم، مشاور معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در حوزه گردشگری و جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر و گردشگری شهرداری تهران، به تبيين برنامه‌های گردشگری در نوروز 95 پرداخت و اظهار داشت: ستاد گردشگری نوروزی با راهبردهایی چون ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی و ارتقای سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی شهروندان و تحول شهرداری از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی بنادارد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نوروز 95 خدمات گردشگری و تهران‌گردی را به همشهریان و میهمانان نوروزی ارائه دهد.

به گفته اقدم، این ستاد در راستای شناسایی، بازسازی، نگهداری اماکن حاصل ارزش‌ها و وقایع تاریخی و انقلاب واگذاری فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی به مردم، حمایت از فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در فضای مجازی، تقویت نهاد خانواده به‌عنوان رکن اساسی اجتماع و گسترش خدمات اجتماعی در راستای تقویت گردشگری شهری در تهران و غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان تلاش دارد.

وی افزود: تشکیل کمیته گردشگری و خدمات سفر منطقه، تبلیغات و اطلاع‌رسانی بر اساس برنامه ارائه شده و آیین‌نامه تبلیغات، برگزاری جلسات کمیته برحسب ضرورت و ارسال صورت‌جلسات آن به ستاد گردشگری مستقر در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در اسرع وقت، واگذاری مسئولیت به افراد ذیربط و ذیصلاح و اجرای برنامه‌های ابلاغی از سوی ستاد و برنامه‌های ویژه پیشنهادی از سوی مناطق و سازمان‌ها شرکت‌های تابعه شهرداری تهران با هماهنگی ستاد گردشگری، از جمله وظایف کمیته‌های اجرایی مناطق 22 گانه به شمار می‌رود.

اقدم ادامه داد: همچنین کمیته‌های اجرایی مناطق 22 گانه باید نسبت به پیگیری صدور بیمه برای ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی، استقبال و بدرقه، کمپ‌های اسکان و میهمانان مستقر در کمپ‌ها، استقرار واحدهای امداد خودرو( سبک و سنگین) برای رفع مشکلات فنی اتوبوس‌ها و جلوگیری از انسداد شبکه معابر، نظارت بر نصب پرچم یا درج علائم میهمان تهران بر روی تاکسی‌ها، مستندسازی فعالیت‌ها و ارسال آن به ستاد گردشگری طبق آئین‌نامه ارسالی، اجرای برنامه گردشگری نوروزی ویژه خانواده‌های معزز ایثارگر منطقه با هماهنگی کارشناس امور ایثارگران منطقه و اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران و ستاد گردشگری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، استقرار ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی، اسکان موقت، استقبال و بدرقه اقدام کنند.

اجرای ویژه‌برنامه‌های گردشگری ویژه خانواده‌های معظم شهدا

جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر و گردشگری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برنامه‌های ستاد گردشگری در قالب برپایی ایستگاه‌های استقبال و بدرقه، برپایی ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی، ایجاد کمپ‌های اسکان نوروزی، پشتیبانی تورهای گردشگری و اجرای ویژه‌برنامه‌های گردشگری ویژه خانواده‌های معظم شهدا اجرا می‌شود.

در ادامه غلامحسین غنی مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به ارائه گزارش بودجه و ميزان جذب نقدينگي حوزه اجتماعي و فرهنگي در سال 94 پرداخت و اعلام کرد: بناداریم در سال 95 هر یک از برنامه‌های محوری را از ردیف اعتباری مصوب بر اساس برنامه‌های شاخص با تعیین سقف اعتباری شاخص آن درنظر بگیریم و ابلاغ کنیم.

وی افزود: همچنین در سال آتی هر یک از دستورالعمل‌های ابلاغی حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری باید دارای پیوست مالی و اعتباری باشد.

captcha