تجلیل از منتخبان تربت‌حیدریه در مرحله استانی جشنواره قرآنی بهزیستی خراسان رضوی
کد خبر: 3498349
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

تجلیل از منتخبان تربت‌حیدریه در مرحله استانی جشنواره قرآنی بهزیستی خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ مراسم تجلیل از برگزیدگان شهرستان تربت حیدریه در مرحله استانی جشنواره قرآنی خانواده بزرگ بهزیستی خراسان رضوی 26 اردیبهشت‌ماه به میزبانی اداره بهزیستی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم تجلیل از برگزیدگان شهرستان تربت حیدریه در مرحله استانی جشنواره قرآنی خانواده بزرگ بهزیستی خراسان رضوی یکشنبه، 26 اردیبهشت‌ماه به میزبانی اداره بهزیستی این شهرستان برگزار شد.
در این مراسم، احمد نجفی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمدعلی فاطمیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رضایی‌نیک، مسئول دفتر شورای عالی فرهنگی استان خراسان رضوی، دبیر کانون قرآن و عترت شهید فیاض‌بخش بهزیستی خراسان رضوی و داریوش وکیلی، رئیس بهزیستی تربت حیدریه حضور داشتند.
حدود 248 شرکت‌کننده این جشنواره قرآنی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی در مرحله استانی که هفته آخر اسفندماه سال 94 برگزار شد، در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ پنج، 10، 20 و حفظ کل قرآن، مدیحه‌سرایی، مقاله‌نویسی و نقاشی ویژه مهدهای کودک به رقابت پرداختند.
بر اساس این گزارش، در نهایت 57 نفر در رشته‌های مختلف حائز رتبه‌های برتر اول تا سوم شدند و از این میان تعداد 10 متسابق برگزیده نیز از شهرستان تربت‌حیدریه رتبه‌های برتر را کسب کردند.
همچنین در حال حاضر طرح حفظ غیرحضوری قرآن کریم، ویژه معلولان جسمی ـ حرکتی و نابینایان جهت توانمندسازی آنها در حال برگزاری است و علاقه‌مندانی که تمایل به حضور و استفاده از این طرح را دارند، یک فلش مموری و فایل سه بار تکرار ترتیل قرآن جهت تمرین در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
سپس سه استاد حفظ قرآن در طول هفته چندین مرتبه با مخاطبان طرح حفظ تماس گرفته و سوالاتی از آن‌ها پرسیده و مشکلاتشان را رفع می‌کنند که در حال حاضر حافظ یک الی 10 جزء قرآن در طرح حضور دارد که موفقیت و خوب بودن ماحصل جشنواره‌های بهزیستی خراسان رضوی را می‌توان در حضور عبدالغفور جوهرچی، حافظ روشندل از شهرستان تایباد به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران و سازمان بهزیستی در مسابقات بین‌المللی نابینایان در تهران مشاهده کرد.
captcha