فعالیت 100 جایگاه عزاداری محرم در خرم‌آباد/ جایگاه ولایت، شاخص‌ترین آن‌هاست
کد خبر: 3571271
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
مهدوی‌امین مطرح کرد:

فعالیت 100 جایگاه عزاداری محرم در خرم‌آباد/ جایگاه ولایت، شاخص‌ترین آن‌هاست

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: ما بیش از صد جایگاه عزاداری در سطح شهر خرم‌آباد داریم که شاخص‌ترین این جایگاه‌ها، جایگاه ولایت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در همایش «عاشوراییان فجرآفرین» جایگاه ولایت خرم‌آباد که دوشنبه، ۱۸ بهمن در بیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد، گفت: سال‌ها باید زحمت کشید تا یک مکان و یک زمان به‌عنوان خاص و معنوی جا بیفتد.
وی با اشاره به این‌که زمان‌ها و مکان‌هایی که انسان را به یاد خدا بیاندازند به این سادگی به دست نیامده است، تصریح کرد: جایگاه ولایت پس از سال‌ها زحمت به‌عنوان یک مکان مذهبی و معنوی در عاشورا جا افتاده است.
مهدوی‌امین با اشاره به این‌که در گذشته هیئات مذهبی به‌صورت خودجوش فعالیت می‌کردند و منبر علما و روحانیون بودند، خاطرنشان کرد:  امروز هیئت ما حق حاکمیتی دارند و می‌توانند کارهای را انجام بدهند که آثار جهانی داشته باشد.
 مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: چندین استان در سطح کشور توانستند مراسمات مذهبی و تجمعات ملی در ایام عاشورای امام حسین(ع) انجام دهند و به‌عنوان الگو باشند این در حالی‌است که استان لرستان یکی‌از استان‌های برتر و جایگاه ولایت خرم‌آباد از جایگاه های ممتاز عزاداری امام حسین(ع) در عاشوراست.
وی ادامه داد: ما بیش از صد جایگاه عزاداری در سطح شهر خرم‌آباد داریم که شاخص‌ترین این جایگاه‌ها، جایگاه ولایت است این در حالی‌است که جایگاه ولایت خرم‌آباد بخشی از از زندگی اصناف و بازار و خرم‌آباد شده است.
captcha