همایش سراسری «پیشگیری از خشونت، چالش‌ها و راهکارها» برگزار می‌شود
کد خبر: 3638532
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴
در کرمان؛

همایش سراسری «پیشگیری از خشونت، چالش‌ها و راهکارها» برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در راستای مقابله و پیشگیری از جرائم مرتبط با خشونت اقدام همایش سراسری «پیشگیری از خشونت، چالش‌ها و راهکارها» در کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمدباقر اسلامی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان دیروز دوشنبه، 13 شهریور گفت: دادگستری کرمان در راستای مقابله و پیشگیری از جرائم مرتبط با خشونت اقدام به برگزاری همایش سراسری تحت عنوان پیشگیری از خشونت، چالش‌ها و راهکارها کرده است.
وی به محورهای همایش اشاره کرد و افزود: دادگستری کرمان با برنامه‌ریزی هدفمند و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی با دیدگاهی جامع در حوزه‌ها و محورهای مختلف جرم‌شناسی، روانشناسی، سیاست‌گذاری جناحی، حقوقی و قضائی و آموزه‌های اسلامی و فقهی نسبت به مقوله پیشگیری از خشونت قصد برگزاری این همایش را دارد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با تشریح اهداف همایش بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و جدیدترین متدهای پژوهشی در حوزه‌های حقوق و علوم قضائی، فقه و مبانی اسلامی، جامعه شناسی و روانشناسی مرتبط با موضوع همایش است.
اسلامی تصریح کرد: در این همایش سراسری به بررسی نمونه‌های عینی و ارائه راهبردهای آموزشی و فعالیت‌های شاخص در رابطه با مبارزه با خشونت در جامعه پرداخته می‌شود و به‌دنبال فراهم‌سازی بستر مناسب برای اشتراک‌گذاری و انتقال دانش در سطح ملی هستیم.
وی اطلاع رسانی عمومی، ایجاد حساسیت و ارتقای دانش و آگاهی آحاد جامعه با مسائل ناشی از خشونت را یکی دیگر از اهداف این همایش دانست و افزود: ایجاد ارتباط و انگیزه بین پژوهشگران جوان دانشگاهی با مدیران و مسؤولان سازمان‌های مختلف، به ویژه معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های سراسر کشور در راستای همکاری متقابل و استفاده از توانایی و توانمندی‌های ایشان مورد تاکید است.
اسلامی در رابطه با برنامه‌های جانبی همایش گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای گروه‌های مختلف، برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب و تئاتر خیابانی با رویکرد پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با خشونت از جمله برنامه‌های جنبی این همایش است.
وی در زمینه ویژگی‌های بارز و انحصاری این همایش عنوان کرد: انطباق مناسب موضوع همایش با مسائل مبتلا به استان از ویژگی‌های بارز و انحصاری همایش کرمان است و در پایان این همایش سند جامع چشم‌انداز پیشگیری از خشونت در استان کرمان تدوین می‌شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان یکی از زمینه‌های مناسب بهره‌گیری از ظرفیت‌های مؤثر علمی و پژوهشی در اقدامات پیشگیرانه برگزاری همایش‌های علمی با حمایت دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی با رویکرد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
منبع: روابط عمومی دادگستری استان کرمان
captcha