حضور معرفتی در جهان مستلزم استفاده از فضای مجازی است
کد خبر: 3654596
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
معاون پژوهش المصطفی(ص):

حضور معرفتی در جهان مستلزم استفاده از فضای مجازی است

گروه حوزه‌های علمیه: معاون پژوهش المصطفی(ص) تصریح کرد: اگر بخواهیم در جهان حضور علمی و معرفتی داشته باشیم باید در این فضا با قوت و قدرت حضور یابیم در غیر این صورت مشکلات عدیده‌ای خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌نیاز، معاون پژوهش جامعه المصطفی 27 مهرماه در مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌شناسی فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی در سالن عارف حسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با اشاره به تعبیر «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ» گفت: مفسران در تبیین این تعبیر فرموده‌اند با اکراه نمی‌شود کسی دیندار شود و اصول دین را بپذیرد و فرد باید با اطمینان به اصول دین معتقد شود.

وی افزود: دین اکراه‌بردار نیست، زیرا سره از ناسره و سلیم از سقیم تفکیک شده است.

بی‌نیاز با اشاره به آیات قرآن که بر بعد جهانی اسلام تاکید دارد عنوان کرد: همان طور که پیامبر، رحمت و بشیر و «لِلْعَالَمِينَ نَذِيرً» است و برای هدایت کل جهان آمده‌اند معارف الهی نیز باید به دست جهانیان برسد.

معاون پژوهش المصطفی(ص) تصریح کرد: ما در عصر حاضر نباید به دنبال اکراه دیگران برای پذیرفتن دین باشیم بلکه باید معارف ناب دینی و اسلامی را به آنان برسانیم؛ حتی در بحث جهاد ابتدایی، علما آن را مشروط به حضور امام معصوم کرده‌اند.

وی افزود: دشمنان از امکانات ظرفیت فضای مجازی با همه توان در حال بهره‌گیری هستند و اگر ما این فضا را پر نکنیم این فضا با مطالب باطل پر خواهد شد و این مسئله مسئولیت ما را سنگین تر می‌کند لذا باید همه توان خود را برای انتقال معارف اسلامی پر کنیم.

بی‌نیاز بیان کرد: در تحولات کنونی در جهان نقش پر رنگ استفاده از فضای مجازی را شاهد هستیم و بیش از 50 درصد مشکلاتی که گریبان‌گیر سوریه شد همین فضا بود، زیرا صدها شبکه علیه دولت سوریه فعال شده بود و اگر حجم گسترده فضای مجازی نبود در منطقه این‌قدر مشکلات مختلف را شاهد نبودیم.

معاون پژوهش المصطفی(ص) تصریح کرد: اگر بخواهیم در جهان حضور علمی و معرفتی داشته باشیم باید در این فضا با قوت و قدرت حضور یابیم در غیر این صورت مشکلات عدیده‌ای خواهیم داشت.

وی افزود: در فعالیت‌های تبلیغی چیزی جای منبر و جلسات حضوری را نخواهد گرفت اما بیشترین حجم مخاطبان در فضای مجازی هستند و باید از این فضا نهایت بهره را ببریم و مشکلات را حل کنیم.

captcha