میزان تخصیص بودجه‌های قرآنی غم‌انگیز است/ امیدواری به افزایش بودجه‎ها در سال 97
کد خبر: 3660493
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

میزان تخصیص بودجه‌های قرآنی غم‌انگیز است/ امیدواری به افزایش بودجه‎ها در سال 97

گروه اقتصاد: جعفرپور با بیان اینکه تخصیص بودجه‌های قرآنی در کشور غم‌انگیز است اظهار کرد: امیدواریم سال آینده میزان تخصیص بودجه‌ها به مراتب بهتر از وضعیت نامناسب سال 96 باشد.

«جمشید جعفرپور» رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره انتقادات فعالان فرهنگی و قرآنی درباره بودجه‌های قرآنی در کشور اظهار کرد: در موضوع بودجه‌های قرآنی باید اقدامات خود را از طریق شورای توسعه فرهنگ قرآنی انجام دهیم و متأسفانه میزان تخصیص بودجه‌ها به شکل غم انگیزی کم بوده و از آنچه ما در قانون بودجه تصویب کرده‌ایم درصد ناچیزی به فعالیت‌های قرآنی اختصاص داده شده است.
وی ادامه داد: طبیعتا وظیفه ما به عنوان نماینده مجلس، حمایت از فعالیت‌های قرآنی و از جمله اطلاع‌رسانی‌ها در حوزه قرآن است، اما میزان تخصیص آن به شرایط عمومی و بودجه کشور بستگی دارد که این میزان تخصیص را هم دولت و مدیران سازمان برنامه و بودجه تعیین می‌کنند.

تخصیص بودجه‌های قرآنی غم‌انگیز است/ امیدواری به افزایش بودجه‎ها در سال 97

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: امسال هم در بودجه ای که قرار است دولت در آذر ماه تقدیم مجلس کند، همه تلاش ما در کمیسیون فرهنگی و هم در کمیسیون تلفیق و بعد هم در صحن علنی مجلس، بر این است که بودجه مناسبی را برای بخش قرآنی تصویب کنیم.
جعفرپور با اظهار امیدواری به افزایش بودجه قرآنی در سال 97 اظهار کرد: امید ما بر این است که در سال آینده میزان تخصیص بودجه‌ها به مراتب بهتر از وضعیت نامناسب سال 96 باشد. البته بودجه‌ای که در مجلس تصویب می‌شود، مسیر آن مشخص است اما باید بودجه‌ای هم وجود داشته باشد که به آن دستگاه یا مرکز داده شود یا گاها به خوبی تخصیص داده نمی‌شود.
منتخب مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس تأکید کرد: ابتدا باید عدد و رقمی وجود داشته باشد که بر مبنای آن بودجه‌های قرآنی را پرداخت کنند اما ممکن گاهی فقط 10 یا 15 درصد از آن عدد و رقم پرداخت شود و این تابع اولویت‌بندی‌هایی است که مسئولان بودجه‌ای کشور در دولت دارند و میزان اعتباراتی که برای اداره کشور تحصیل می‌شود.
وی در پایان گفت: برای بهبود وضعیت بودجه قرآنی در سال 97 باید دولت پیشنهاد ارائه دهد و بعد در کمیسیون فرهنگی، کمیسیون تلفیق و در صحن علنی مجلس از این بودجه‌ها دفاع کنیم و نظرات دستگاه‌های قرآنی را بگیریم و متناسب با آن و همچنین متناسب با توان مالی کشور، برای آنها بودجه‌هایی را معین کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان عنوان کرد: البته این معین کردن بودجه به این معنا نیست که به طور مستقیم تبدیل به پول می‌شود بلکه باید از طریق سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده شود و آنها هم این بودجه‌ها را براساس اولویت‌بندی‌های خودشان به فعالیت‌های مختلف از جمله فعالیت‌های قرآنی تخصیص می‌دهند.
captcha