انتظارات ستاد اقامه نماز از نمایندگان مجلس/ رونق کدام نماز جماعت بیشتر است
کد خبر: 3672170
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷

انتظارات ستاد اقامه نماز از نمایندگان مجلس/ رونق کدام نماز جماعت بیشتر است

گروه جامعه: بودجه ستاد اقامه نماز همیشه محدود بوده اما امسال نسبت به سال گذشته هم کاهش یافته است بنابراین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود در این موضوع کمک‌های لازم را انجام دهند.

محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره راهکارهای این مجموعه برای ترویج نماز گفت: ما برای سه گروه برنامه‌ریزی انجام داده‌ایم، کسانی که تارک نماز هستند، کسانی که کاهل در نماز هستند و کسانی که نمازشان را منظم می‌خوانند، ما برای این سه گروه برنامه اختصاصی داریم تا به نماز جذب شوند و با اول وقت خواندن، در مسجد خواندن و به جماعت خواندن، از نظر کیفی آن را ارتقا ببخشند.
مظفر افزود: ما برای وصول به این اهداف، مدرسانی را تربیت می‌کنیم که مرکز تخصصی نماز در قم این آموزش را انجام می‌دهد، آن مدرسان به اقصی نقاط کشور اعزام می‌شوند که طی امسال بیش از دو هزار مورد اعزام داشتیم.
وی با تاکید بر این‌که اگر میران کشور به اقامه نماز اهتمام بورزند، فرهنگ نماز به خوبی ترویج خواهد شد، گفت: در طرح «مکنت» که از آیه شریفه «الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ»(حج/41) منشا گرفته است، مدنظر داریم 10 هزار مدیر ارشد و میانی کشور همچون استانداران و فرمانداران را با دوره‌هایی آموزشی نسبت به اهمیت و کیفیت مطلوب اقامه نماز در ادارات توجیه کنیم.
قائم مقام ستاد اقامه نماز در پاسخ به این نکته که بنظر می‌رسد مفصل بودن برنامه‌های بعضی مساجد در اوقات نماز یکی از دلایل ریزش نمازگزاران مسجد باشد، گفت: ما در بررسی‌های خود شاهد آن هستیم ائمه جماعاتی که در اقامه نماز به حداقل‌ها اکتفا می‌کنند، مستحبات را اصل قرار نمی‌دهند، بین نماز سخنرانی طولانی نمی‌کنند، نماز را خیلی طول نمی‌دهند و ... رونق بیشتری در اقامه نماز آن اداره به وجود آورده‌اند.
مظفر همچنین در پاسخ به این سوال که آیا لایحه بودجه پیشنهادی دولت را خوانده است یا خیر؟ گفت: بله، توصیه من به مسئولان این است همان‌طور که خداوند نماز را در راس قرار داده است، آن‌ها نیز نسبت به این مساله توجه لازم را داشته باشند، ما در ستاد اقامه نماز با مشکلات بودجه مواجه هستیم و اگر مشارکت‌های مردمی نباشد کاری از پیش نمی‌رود.
وی تصریح کرد: بودجه ستاد اقامه نماز همیشه محدود بوده اما امسال نسبت به سال گذشته هم کاهش یافته است بنابراین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود در این موضوع کمک‌های لازم را انجام دهند.

captcha