چهارمین روز سینما حقیقت و مدافعان حرم
کد خبر: 3672256
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

چهارمین روز سینما حقیقت و مدافعان حرم

گروه هنر: در چهارمین روز از جشنواره سینما حقیقت و در بخش جایزه شهید آوینی، مدافعان حرم موضوع ویژه کارهای به نمایش درآمده خواهد بود.

مدافعان حرم، موضوع ویژه در چهارمین روز جشنواره سینما حقیقت

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در چهارمین روز از جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت و در بخش جایزه شهید آوینی چند فیلم روانه پرده خواهد شد. در سانس اول که ساعت 10 صبح خواهد بود فیلم «اسماعیل به روایت هاجر» به کارگردانی محمدحسین کشاورز روی پرده خواهد رفت. این فیلم 95 دقیقه‌ای، درباره زنی است که در زمان اشغال خرمشهر با بعثی‌ها جنگید و با شهید آوینی نیز مصاحبه کرد. کشاورز در این کار علاوه بر کارگردانی به عنوان تدوین‌گر و نویسنده متن نیز در کار حضور دارد.

در این گزارش آمده، در همین سالن و در ساعت 21:20 دقیقه دو فیلم به نمایش در خواهند آمد. فیلم اول «تجربه شرقی» نام دارد که در زمانی 42 دقیقه‌ای توسط فاطمه موسوی کارگردانی شده و فیلم دوم نیز «ارمغان» به کارگردانی روح‌الله اسدی گیاهی است که در زمانی 41 دقیقه‌ای تولید شده و داستان آن درباره آندرا دختري اهل آمريکاي لاتين است که به دليل آشنايي با کارگردان ايراني و حس ماجراجويانه به ايران سفر مي‌کند. بازديد از تخت جمشيد و پرسپوليس، همزمان حضور در حرم شاهچراغ و اربعين حسيني، مسير ماجراجويي را عوض کرده و با حضور در شهر قم و سپس حرم امام رضا(ع) اتفاقاتي برايش رقم مي‌خورد. این متن نیز خلصه قصه‌ای از مستند «ارمغان» است. 

در خلاصه داستان «تجربه شرقی» نیز آمده؛ در شهر ونیز ایتالیا عد‌ه‌ای از پناهندگان افغانی و سوری و... به همراه سارا از كشور ایتالیا كه سال‌ها در سوریه تحصیل و زندگی كرده است، برای فراموش نكردن غذاهای سنتی كشورهای خود تصمیم به تاسیس یك رستوران می‌گیرند كه غذاهایش تلفیقی است از گذشته و زندگی امروزشان و در این راه سعی در فراموش كردن غم‌های خود دارند، اما... 

بنا به این گزارش، دیگر سالنی که در آن  فیلم‌های بخش جایزه شهید آوینی به نمایش در می‌آید سالن شماره پنج است. که در دو سانس 17:15 و 19:20 فیلم‌های مورد نظر خود را روی پرده می‌فرستد. در سانس اول مستند «اشرف همزاد شاه» به کارگردانی سعيده نيک‌اختر در زمانی 80 دقیقه‌ای روی پرده رفته است. در این مستند که پژوهش کار را کارگردان خود بر عهده دارد، نگاهي زنانه به زندگي اشرف پهلوي و واکاوي خلقيات و خصوصيات او که بي‌شباهت به پدرش نبوده است.

در سانس دوم نیز سه فیلم «گیسوان حلب» به کارگردانی میثم صبوحی، «همشهری جنگ» ساخته احمد زایری و «بهار را تو روایت کن» به کارگردانی علی‌رضا آل یمین  روی پرده خواهد رفت. در کار اول (گیسوان حلب) که تولید خانه مستند انقلابی اسلامی است زندگي دو دختر و يک زن از اردوگاه جبرين در شهر حلب که داستان زندگي‌شان قبل و بعد از جنگ سوريه را روايت می شود. در مستند «همشهری جنگ» نیز داستان سه کودک سوری آسیب دیده در جنگ بیان ‌شده و در کار آخر هم (بهار را تو روایت کن) داستان مستندسازان ایرانی در دوره محاصره شهر شیعه نشین نبل الزهرا در سوریه تا آزادسازی شهر روی پرده می‌رود.

captcha