تبیین نقش پلدختر به‌عنوان هویزه دوم در دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان
کد خبر: 3711264
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
ناصرپور مطرح کرد:

تبیین نقش پلدختر به‌عنوان هویزه دوم در دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که پلدختر را می‌توان هویزه دوم دانست چراکه پلدختر به‌عنوان شهر مقاوم شناخته می‌شود، بر لزوم تبیین نقش شهرستان پلدختر در دانش‌نامه دفاع مقدس و همچنین جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس رزمندگان این شهرستان تاکیدکرد.

تبیین نقش پلدختر به‌عنوان هویزه دوم در دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان پنج‌شنبه، 13 اردیبهشت در جلسه شورای حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان پلدختر که با حضور امام جمعه، مسئولان و رزمندگان این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت نیمه شعبان و روز معلم، گفت: شهرستان پل دختر گذرگاه استراتژیک جنوب غرب کشور است.
وی افزود: پلدختر به‌عنوان گلوگاه ترانزیت منطقه‌ای پلدختر به جنوب غرب کشور است و در دفاع مقدس نیز محل عبور رزمندگان و تجهیزات به مناطق جنگی بوده است.
ناصرپور با اشاره به دلاوری رزمندگان این شهرستان در دوران دفاع مقدس، اظهارکرد: پلدختر را می‌توان هویزه دوم دانست چراکه پلدختر به‌عنوان شهر مقاوم شناخته می‌شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان هدف از برگزاری جلسه شورای حفظ آثار دفاع مقدس پلدختر را تبیین نقش شهرستان پلدختردر دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان و همچنین جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس رزمندگان ذکرکرد و گفت: پلدختر با چنین موقعیتی نقش کلیدی در دوران دفاع مقدس داشته است و بایستی در امر جمع‌آوری اسناد و تدوین نقش شهرستان در دانش‌نامه استان حساسیت فراونی داشته باشیم.
وی افزود: بهره معنوی جنگ را بایستی مردم ببرند و لازمه این مهم ابتدا تدوین نقش استان در یک قالب برای نسل جوان و آینده است.
ناصرپور در بیان ارزش‌های تولید شده حاصل از هشت سال دفاع مقدس، گفت: این ارزش‌ها از ایثارگری شهدا و رزمندگان با عبور از سیم خاردار‌های نفس خود و در جهاد در راه خدا به وجود آمده است.
مدیرکل حفظ آثار و نظر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در پایان حفظ این ارزش‌ها را ضروری دانست و تاکیدکرد: حفظ ارزش‌های دفاع مقدس جلوگیری از به فراموشی سپرده شدن فرهنگ دفاع مقدس بلکه در استحکام نظامی جمهوری اسلامی و چنین مقابله با جنگ فرهنگی دشمن علیه جوانان کارساز است.
در این جلسه راهکارهای جمع‌آوری و تدوین نقش شهرستان پلدختر، آن‌گونه که شایسته این شهرستان است در دانش‌نامه دفاع مقدس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حکم ریاست شورای حفظ آثار دفاع مقدس پلدختر نیز به فرماندار این شهرستان اعطا شد.

انتهای پیام

captcha