ولایت‌پذیری حضرت شاهچراغ(ع) درس بزرگی برای جامعه امروز است
کد خبر: 3725532
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
سلامی:

ولایت‌پذیری حضرت شاهچراغ(ع) درس بزرگی برای جامعه امروز است

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) ضمن برشمردن مناقب حضرت شاهچراغ(ع) تأکید کرد که بحث ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری آن حضرت می‌تواند درس بزرگی برای جامعه امروز ما باشد.

ولایت‌پذیری حضرت شاهچراغ(ع) درس بزرگی برای جامعه امروز است

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 5 تیرماه در نشست شورای هماهنگی ستاد دهه کرامت کشور که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در حال برگزاری است، به بیان نکاتی در باب فضیلت حضرت احمدبن موسی(ع) پرداخت و گفت: یکی از ویژگی‌های حضرت شاهچراغ(ع) شکستن حریم‌های اشتباهی بوده که در زمان خودش قرار داده شده بود.
وی افزود: بیعت‌های اشتباهی که در زمان حضرات معصومین اتفاق افتاد که باعث به وجود آمدن فرقه‌های مختلف شد اما وجود مقدس حضرت احمدبن موسی(ع) این فضا و بیعت‌ها را از بین برد.
سلامی ادامه داد: در آن زمان فرقه‌های متعددی به وجود آمد، حتی در کتاب چلچراغ نکته‌ای اشاره می‌کند که فرقه‌ای به نام احمدیه به وجود آمد و می‌خواستند از مقام حضرت شاهچراغ(ع) سوءاستفاده کنند و با او به عنوان امام بیعت کردند و حتی نقل است که تا مدتها ادامه داشت و بعد منقرض شد و مدعی بودند که شاهچراغ(ع) امام بعدی امام موسی کاظم(ع) است.
معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: در روایت‌ها آمده است که ایشان در مسجد خطبه ایراد کردند که بعد از پدرم امام بر حق علی‌بن موسی الرضا(ع) است که با ایشان بیعت کردم و بعد از آن دسته جمعی به خانه آن حضرت رفتند و همه مردم با امام رضا(ع) بیعت می‌کنند و این نشان دهنده عظمت و مقام حضرت شاهچراغ(ع) است که بحث ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری آن حضرت می‌تواند برای جامعه امروز ما درس بزرگی باشد.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت تأکید کرد: باید طوری کار برنامه‌های دهه کرامت اجرا کنیم که در کنار امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) نام حضرت شاهچراغ(س) در سراسر جهان طنین‌انداز شود تا برکات وجودی آن شامل همه جهانیان شود.

سلامی اظهار کرد: باید تلاش کنیم در اجرای برنامه‌های دهه کرامت نام سه بزرگوار امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) حتماً کنار هم بیایند.

معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینکه کاروان پیاده‌ از شهرستان‌های فارس در ایام دهه کرامت به سمت حرم شاهچراغ(ع) راه می‌افتد از ارگان‌های مختلف جهت تهیه امورات رفاهی آنان درخواست همکاری کرد.
انتهای پیام

captcha