دهه كرامت در شیراز فرهنگ‌سازی شود/ «كوچ عاشقانه» از فیروزآباد
کد خبر: 3726844
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶

دهه كرامت در شیراز فرهنگ‌سازی شود/ «كوچ عاشقانه» از فیروزآباد

گروه فرهنگی ـ معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینكه دهه كرامت در قم و مشهد فرهنگ‌سازی شده اما در شیراز هنوز جا نیفتاده است، بر لزوم فرهنگ‌سازی این دهه در این كلان‌شهر تأكید كرد.

دهه كرامت در شیراز فرهنگ‌سازی شود/ بزرگترین كاروان پیاده «كوچ عاشقانه» از فیروزآباد به راه می‌افتد

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 10 تیرماه در جلسه هماهنگی کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی كه در محل دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار شد، گفت: در فضای شیراز و دهه کرامت کار شکل گرفته ولی آن‌طور که باید مردم این دهه را نمی‌شناسند اما دهه کرامت در قم و مشهد، فرهنگ‌سازی شده است ولی در شیراز دهه کرامت جا نیفتاده است.
معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع)، دهه کرامت را فضای مناسبی برای جشن و سرور دانست و افزود: باید به گونه‌ای دهه کرامت معرفی شود تا مردم به شکل ملموس جشن و سرور را در این دهه حس کنند.

رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی دهه كرامت، یاری رسانند
وی با بیان اینكه رسانه‌ها باید با فرهنگ‌سازی خود در راستای معرفی دهه کرامت به عنوان دهه‌ای سراسر نور و شادی، بکوشند، افزود: باید مردم برای دهه کرامت پای کار بیایند و از این شکل دولتی کار خارج شود و این جز با همت رسانه‌های جمعی استان میسر نمی شود.
سلامی از رسانه‌ها خواست تا هر مطلبی كه موجب آشنایی مردم با دهه كرامت می‌شود، را منتشر كنند و ادامه داد: دعوت عمومی برای حضور مردم سراسر استان در جشن‌های دهه کرامت به ویژه ایام بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) باید از طریق رسانه‌ها شکل گیرد.

راه‌اندازی كاروان‌های پیاده از شهرستان‌های فارس به سمت حرم شاهچراغ(ع)
معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در ادامه سخنان خود از راه‌اندازی کارون‌های پیاده از سراسر استان به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، خبر داد و افزود: بزرگترین کاروان از 6 ماه پیش کار برنامه‌ریزی خود را آغاز کرده است و از شهرستان فیروزآباد حرکت می‌کند، به‌طور حتم برنامه‌ریزی سایر کاروان هم توسط مدیران آن کاروان از مدت ها قبل شکل گرفته است.
وی همچنین گفت: لازم است از علما و دانشمندان شهر در راستای معرفی اهمیت دهه کرامت، مصاحبه‌های خبری گرفته شود تا موج رسانه‌ای در خصوص این دهه شکل و مبحث‌های مختلف در راستای سومین حرم اهل بیت(ع) مورد بحث قرار گیرد.

برپایی 35 جشن بزرگ در بوستان‌های شیراز
سلامی علاوه بر این‌ها از برپایی 35 جشن بزرگ در بوستان‌های شیراز همزمان با دهه کرامت خبر و ادامه داد: غالب مردم نسبت به ایشان حتی در خارج از کشور می‌شناسند، مستندی از دیدگاه توریست‌ها در مورد حرم مطهر در شبکه ایتالیا پخش شد و در آمریکا بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینكه در شهر تهران بنرهای مختلف در مورد حضرت شاهچراغ(ع) در روز ششم ذیقعده نصب می‌شد، کاری که در شیراز اتفاق نیفتاده است، افزود: سال‌های گذشته در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) هم بنرهای مختلف در خصوص حضرت شاهچراغ(ع)، نصب شد، اما متأسفانه برخی از مسئولان استان دغدغه دهه کرامت ندارند.

رسانه‌ها از روی عشق و علاقه برای شاهچراغ(ع) كار كنند
وی همچنین از رسانه‌های جمعی استان خواست تا برای حضرت شاهچراغ(ع) از روی عشق و علاقه كار كنند و افزود: خدمت به حضرت شاهچراغ(ع)، روش‌های گوناگونی دارد که «خادم رسانه» هم عنوانی است که برای خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران که آن حرم مطهر را به جامعه بیشتر معرفی می کنند، می‌توان استفاده کرد.
سلامی با تأكید بر اینكه نقش‌آفرینی رسانه‌ها در جلوه و نمایش برنامه‌های مردمی، بسیار حائز اهمیت است، تأکید کرد: فراهم‌سازی زمینه مشارکت رسانه‌ای در دهه کرامت از جمله اهداف ایجاد این کمیته است.
معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) همچنین ‌ از رسانه‌ها درخواست كرد تا روز شمار دهه کرامت و به ویژه روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) را در رسانه‌های خود منتشر کنند تا فضای ذهنی مردم بیشتر فراهم شود.
انتهای پیام

captcha