خریداری تازه‌های نشر اردبیل با تخصیص اعتبار یک میلیارد ریالی
کد خبر: 3750955
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸

خریداری تازه‌های نشر اردبیل با تخصیص اعتبار یک میلیارد ریالی

گروه اجتماعی - معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: با وجود منابع محدود مالی در سال گذشته توسط اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل بالغ بر یک میلیارد ریال از تازه‌های نشر کتاب استان اردبیل خریداری شد.

خریداری تازه‌های نشر اردبیل با تخصیص اعتبار یک میلیارد ریالی

به گزارش ایکنا از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، داریوش سفیدی، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل،  امروز هفتم مهرماه گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که فرمودند: «کتاب باید در سبد فرهنگی خانوار‌ها قرارگیرد» و به منظور اجرای عدالت فرهنگی و سهولت دسترسی عموم مردم در اقصی نقاط استان، دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب اردبیل برگزار شد تا با این اقدام بتوان فرصت مناسبی را برای دوستداران و علاقه‌مندان به فرهنگ مطالعه فراهم کرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های توسعه فرهنگی در جوامع میزان سرانه مطالعه کتاب بوده و با توجه به اینکه توسعه فرهنگی زیربنای توسعه همه جانبه جوامع است، افزود: اگر در جامعه‌ای مطالعه تبدیل به عادت شود دانایی و سطح آگاهی‌های عمومی مردم افزایش یافته و فرهنگ عمومی جامعه در مسیر تعالی حرکت خواهد کرد.
سفیدی یادآور شد: ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یکی از وظایف ذاتی و سازمانی وزارت فرهنگ بوده و در این راستا ضمن حمایت از مؤلفین، ناشران، نویسندگان و تمامی نهاد‌های عمومی و خصوصی که در حوزه گسترش فرهنگ مکتوب اعم از چاپ، نشر و نویسندگی فعالیت می‌کنند از برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی در سراسر استان نیز حمایت خواهیم کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل، با اشاره به اینکه در تمامی شهرستان‌ها با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در جهت ترویج مطالعه بخصوص در میان کودکان و نوجوانان اقدام شده است، اضافه کرد: در سال جاری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار لازم برای خرید کتب از مؤلفین و ناشران تخصیص یافته است.
معاون توسعه منابع اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: حمایت از کتاب و قراردادن این قبیل از اقلام فرهنگی در سبد خانوار مردم زمینه‌ساز حمایت از آگاهی و بینش مردم بوده و بدین منظور با وجود منابع محدود مالی تلاش شده تا بالغ بر یک میلیارد ریال از تازه‌های نشر کتاب استان خریداری شود.
انتهای پیام

captcha