شهر بی‌شهردار از دیدگاه حقوق شهروندی/کرمانشاه همچنان بدون شهردار
کد خبر: 3759658
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

شهر بی‌شهردار از دیدگاه حقوق شهروندی/کرمانشاه همچنان بدون شهردار

گروه اجتماعی ـ شهر کرمانشاه ماه‌‌هاست که بدون شهردار اداره می‌شود و این موضوعی است که نه تنها شهر بلکه مردم را دچار سردگمی کرده است و توقع می‌رود که مسئولان استانی هر چه سریعتر تدبیری بیاندیشند و با انتخاب شهردار حق شهروندی را ادا کنند.

شهر بی‌شهردار از دیدگاه حقوق شهروندی/کرمانشاه همچنان بدون شهردار

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، «جلسات شورای شهر کرمانشاه درخصوص انتخاب شهردار تشکیل و بدون نتیجه به پایان رسید» این مطلبی است که اکثر خبرگزاری‌های استان کرمانشاه آن را دنبال می‌کنند و هر روز سخن از بی‌مدیر ماندن شهری می‌گویند که یک میلیون نفر جمعیت دارد و از 10 تیرماه سال‌جاری پس از استعفای شهردار همچنان بدون شهردار روزگار می‌گذراند و در این خصوص اخبار و گزارش‌های بسیاری را رسانه‌های استان پوشش داده و بدان پرداخته‌اند اما ایکنا سعی دارد این مبحث را از نگاهی دیگر بررسی کند و آن «شهر بدون شهردار از دیدگاه حقوق شهروندی» است، حقی که یکی از مطالبات جدی مطروحه در جوامع مدنی است که رعایت آن یکی از دغدغه‌های اصلی جوامع بشری است و این خود شاخصی قابل توجه در بررسی کارایی و بهره‌وری عملکرد و رفتار سازمانی است، از این باب شهر یک سازمان اجتماعی است و شهردار باید حق مردم به شهر را تأمین کند‌ و اما کرمانشاه همچنان بدون شهردار است.
سیدحجت‌الله موسوی اجاق، سخنگوی شورای شهر کرمانشاه در این رابطه گفت: اینک شهر کرمانشاه سرپرست دارد و با تمام وجود کارها را دنبال می‌کند.
وی افزود: قانوناً پس از استعفای شهردار قبلی سرپرست انتخاب شده و تمام کارهای شهردار را انجام می‌دهد.
سخنگوی شورای شهر کرمانشاه با اشاره به برخی مشکلات موجود در راه انتخاب شهردار، اظهار کرد: شورای حل اختلاف این موضوع را پیگیری می‌کند و شهردار انتخاب می‌شود.
موسوی‌اجاق در ادامه با طرح مطلبی درخصوص سرپرست شهرداری، گفت: حکم سرپرست سه ماه و حکم شهردار چهارساله است.
فاطمه گرکانی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برخی از مشکلات شهر بدون شهردار و همچنین حیطه قدرت سرپرست شهرداری در خصوص یاد شده اظهار کرد: سرپرست شهرداری در حیطه تصمیم‌گیری‌های مهم در حوزه اعتبارات و تخصیص آن‌ها نمی‌تواند قوی باشد چراکه این امر باید از سوی شهردار صورت بگیرد.
وی افزود: این تصمیم زیبنده شهر کرمانشاه نیست که شهردار نداشته باشد و این شهر با سرپرست اداره شود.
گرکانی از نگاه حقوق شهروندی نیز با محک زدن این موضوع، عنوان کرد: چنانچه این روند یعنی اداره شهر با سرپرستی ادامه داشته باشد ممکن است ارائه خدمات به شهروندان با مشکل مواجه شود.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: باید فعالیت در حیطه شهرداری به گونه‌ای باشد که در اجرای روند پروژه‌های شهری بلاتکلیفی به وجود نیاید.
وی با تأکید به اصل یاد شده در قبل گفت: معتقدیم نباید فعالیت‌های عمرانی شهری بدون برنامه و سلیقه‌ای دنبال شود.
یادآور می‌شود، شهر یک سازمان اجتماعی است و شهردار حق مردم شهر را تأمین می‌کند اما کرمانشاه همچنان بدون شهردار است و فرایند انتخاب شهردار این شهر به دلیل برخی اختلافات به شورای حل اختلاف ارجاع داده شده تا در این باب حکم دهد.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کیهان
|
United States of America
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۰۱:۱۹
0
0
عالی
captcha