اولین خانه حمایتی سالمندان در سنندج افتتاح شد
کد خبر: 3787947
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲

اولین خانه حمایتی سالمندان در سنندج افتتاح شد

گروه اجتماعی- خانه حمایتی سالمندان 17 شهریور با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز، 16 بهمن ماه در سنندج افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز، 16 بهمن ماه در آیین افتتاح مرکز حمایتی سالمندان  17 شهریور در سنندج اظهار کرد: خانه‌های حمایتی با مراکز نگهداری سالمندان متفاوت هستند و ساختاری شبیه خانواده دارند که تداعی کننده فضای خانه برای فرد سالمند است.
وی افزود: اقامت در این خانه ها شبانه روزی است و افراد سالمند در طول روز می تواند به خواست خود جهت انجام امور روزمره مرکز خرید و یا دید و بازدید با اقوام خارج شوند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه طرح خانه های حمایتی سالمندان از کشور آلمان الگوبرداری شده و امسال بصورت پایلوت در 6 استان کشور شامل کردستان اجرا می‌شود، بیان کرد: درصورت اجرای این طرح در استان های دیگر می توانیم بستر مناسبی را برای سالمندان عزیزمان در سراسر کشور فراهم کنیم.
وی عنوان کرد: اگر طرح خانه حمایتی سالمندان موفق باشد سالمندان می‌توانند جدا از خانواده و بدون حضور در سرای سالمندان مستقیم در چنین خانه‌هایی اسکان داده شوند.
قبادی دانا ادامه داد: خانه‌های حمایتی براساس جنبه های عاطفی، روحی و فرهنگی سالمندان تأسیس و مدیریت می‌شود و می‌توان فعالیت‌های روزانه متناسب با سن آن‌ها برایشان برنامه ریزی کرد .‌
وی در پایان با اشاره به اینکه نیاز است تعداد بیشتری از جمعیت سالمند در این خانه ها تحت پوشش قرار گیرند یادآور شد: با توجه به موج افزایشی تعداد جدید تعداد سالمندان در کشور نیاز است به ظرفیت های خانه های حمایتی توجه فراوانی بشود و در این خانه ها همچون خانواده فرد، تکریم و احترام سالمند فراموش نشود.
انتهای پیام

captcha