جامعه قرآنی بدسرپرست است
کد خبر: 3790542
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹
سیدمحسن موسوی‌بلده:

جامعه قرآنی بدسرپرست است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ موسوی‌بلده با اشاره به اینکه جامعه قرآنی بدسرپرست است، گفت: اگر صنف و تشکیلاتی در این جامعه وجود داشته باشد، می‌تواند با برقراری ارتباط با بخش‌های مختلف حق را بگیرد، اما متأسفانه روحیه تعامل جمعی بین جامعه قرآنی وجود ندارد.

سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت و مدرس قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، در پاسخ به سؤالی در خصوص لزوم توجه به تشکیل صنف جامعه قرآنی کشور، اظهار کرد: هر گروه و قشری باید تشکلی داشته باشد تا این تشکل خدمات مختلفی را برای اعضای آن صنف انجام دهد و جایی باشد تا این اعضا جمع شوند و حرفشان را بزنند و اینکه چرا ما نداریم خود جای بحث دارد.
وی افزود: خوب است که در میان اعضای جامعه قرآنی تشکل داشته باشیم، اما تجربه نشان می‌دهد که برخی دخالت‌ها در این جامعه هست که شباهت به اداره کردن دارد که اگر بخواهد تشکل صنفی ایجاد شود. این تشکل برخی را اذیت می‌کند؛ لذا اراده‌ای در عدم تشکیل آن وجود دارد.
پیشکسوت و مدرس قرآن کریم تصریح کرد: بنابراین فکر می‌‎کنم که برای صنف شدن نظری وجود دارد که برای جامعه قرآنی در کشور نباید چنین تشکلی وجود داشته باشد و ریشه این فکر وجود دارد و کار می‌کند و همان اعمال نظرات انجام می‌شود.
موسوی‌بلده اظهار کرد: برای تشکیل صنف زمانی نظراتی ارائه شد که پیرو آن مخالفت شد و این حس تسری یافته است. اگر تشکلی شکل بگیرد، اشکالی در آن نمی‌بینم، اما باید در نظر داشت که در این تشکل و صنف نباید اعمال نفوذ شود، بلکه باید این صنف خود فکر کند و برای جامعه تصمیم‌گیری کند.
وی گفت: جامعه قرآنی شایسته داشتن تشکلی بدون اعمال نفوذ و سلیقه است در غیر این صورت اگر حرکتی بخواهد انجام گیرد، با در بسته روبه‌رو خواهد شد و به نظر می‌رسد نظری بوده که جامعه قرآنی احتیاجی به تشکل ندارند.
موسوی‌بلده تصریح کرد: امروز می‌ترسم به‌ دنبال این مسئله باشم می‌ترسم کسانی در رأس قرار می‌گیرند که فقط به‌ دنبال در رأس ماندن باشند، مگر اینکه این جامعه به بلوغی برسد و انتخاباتی برگزار شود به‌ دور از اعمال نظرات و مستقل تصمیم‌گیری کند.
پیشکسوت قرآنی کشور به برخی از مشکلات جامعه قرآنی به‌ ویژه بودجه‌های قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: اگر صنف و تشکیلاتی در این جامعه وجود داشته باشد، می‌تواند با برقراری ارتباط با بخش‌های مختلف حق را بگیرد، اما متأسفانه روحیه تعامل جمعی بین جامعه قرآنی وجود ندارد.
وی اظهار کرد: با اوصاف یاد شده چیزی که به ذهن می‌آید این است که این جامعه بدسرپرست است، زیرا افرادی که می‌توانند این تشکل را شکل بدهند خودشان عملاً این کار را به‌ درستی انجام نمی‌دهند و خود به عامل اختلاف تبدیل شده‌اند.
موسوی‌بلده افزود: کسانی که قرار است جامعه قرآنی را اداره کنند مشکلات از بین همان افراد شروع می‌شود و بین جامعه قرآنی می‌آید. پدران جامعه قرآنی پدران خوبی نیستند.
پیشکوست و استاد قرآنی کشور در ادامه در خصوص برخی مشکلات خاص جامعه قرآنی گفت: درباره جامعه قرآنی و چرایی این مطلب که به این حیطه توجه نمی‌شود. باید گفت فرهنگ قرآنی بین تصمیم‌گیران و مدیران ما وجود ندارد.
وی تأکید کرد: در داخل جامعه قرآنی نافع بودن خود برای مردم را باید نشان دهیم، چراکه آنچه را برای مردم نافع بوده نشان نداده‌ایم. کارهای قرآنی برای مردم جا نیفتاده است و در مورد فعالیت‎‌های قرآنی دیدگاهی ندارند.
موسوی‌بلده در پایان درباره دوره‌های تخصصی قرآنی به‌ ویژه دوره تربیت داور که در استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: دوره‌های قرآنی تخصصی در کشور بسیار کم است، به‌ ویژه دوره‎‌‌های تربیت داور که باید با استفاده و بهره‌گیری از این دوره‌ها زمینه تربیت نیروهای متخصص فراهم شود و باید توجه داشت که هر نوع تعلیمی باید به‌روز باشد و در حیطه قرآنی باید در مورد این مسئله با دید حرفه‌ای نگاه کنیم.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۲۱:۱۷
0
0
با احترام . از تلاش کارکنان خبرگزاری تشکر و قدردانی به عمل می آید . ایرج مرادب
captcha