اشرافی‌گری بلای جان جامعه است
کد خبر: 3814342
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶

اشرافی‌گری بلای جان جامعه است

گروه سیاست و اقتصاد _ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: اشرافی‌گری بلای جان جامعه است و دولت باید به وضعیت معیشت مردم توجه بیشتری داشته باشد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز، ۳ خردادماه در خطبه‌های عبادی _ سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به اینکه خداوند به پیامبر(ص) دستور می‌دهد که اجر و مزد رسالت را در محبت اهل‌بیت(ع) قرار دهد، اظهار کرد: دستور قرآن و بیانات امیرالمؤمنین(ع) براساس حب و دوستی است.
وی با بیان اینکه امشب شب قدر و شب امیرالمؤمنین(ع) است افزود: دلیل حب و دوستی دوست و دشمن نسبت به ایشان چیست آیا دلیل آن صداقت، محبت و دوستی امیرالمؤمنین(ع) به خداوند متعال است.
امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: علی(ع) با صداقت عمل بر دل‌ها حکوت کرد و براین اساس پیامبر(ص) فرمودند علی مدار حق است.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه علی(ع) خودش را در برابر خداوند صاحب اختیار نمی‌دانست و تسلیم محض خداوند بود اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) در حکومت خود ناظر بر عملکردها و قاطعیت از ویژگی‌های بارز ایشان بود.
آیت‌الله علما توجه به معیشت مردم جامعه را از ویژگی‌های دیگر حکومت علی(ع) دانست و گفت: امیرالمؤمنین(ع) در نامه‌ای به استاندار خود می‌نویسند: «من همین که امیرالمؤمنین خطاب شوم، قناعت نمی‌کنم و باید در گرفتاری‌ها و مشکلات مردم با آن‌ها همراه باشیم».
وی افزود: اگر می‌خواهید خدا از ما راضی باشد باید تقوا را در ما ببیند چرا که همه ما در محضر خدا حاضر هستیم.
امام جمعه کرمانشاه به 3 خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: همانطور که امام(ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».
آیت‌الله علما تصریح کرد: 578 روز خرمشهر در اختیار دشمن بود و جوان‌ها با ایستادگی و مقاومت شهر را آزاد کردند و این روز نماد استقامت در دوران دفاع مقدس است.
وی به بخشی از بیانات رهبری درخصوص گام دوم انقلاب اشاره و اظهار کرد: ایشان بارها چه در این بیانیه و چه در سخنرانی خود به پرهیز از اشرافی‌گری و ساده زیستی اشاره داشته و این موارد را توصیه کرده‌اند.
آیت‌الله علما با اشاره به اینکه دولت باید به معیشت مردم توجه بیشتری داشته باشد افزود: اشرافی‌گری بلای جان جامعه است و دولت باید به وضعیت معیشت مردم توجه بیشتری داشته باشد و وظایف مدیریتی خود را به درستی انجام دهد.
امام جمعه کرمانشاه به دیدار اخیر رهبری با شاعران اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار تأکید داشتند که شعر باید در مسیر معارف توحیدی و انقلابی قرار بگیرد.
وی اظهار کرد: ایشان در این دیدار نسبت به تحریف زبان فارسی ابراز نگرانی کردند و همانگونه که ایشان تأکید داشتند جوانان باید از زبان فارسی پاسداری و از لغات اصیل این زبان استفاده کنند.
انتهای پیام

captcha