توزیع ۲ هزار جلد قرآن بین مؤسسات یزد
کد خبر: 3817582
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

توزیع ۲ هزار جلد قرآن بین مؤسسات یزد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان یزد از توزیع دو هزار جلد قرآن کریم طی دو سال گذشته بین مؤسسات در این استان خبر داد.

توزیع دو هزار جلد قرآن کریم بین مؤسسات یزدحجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اقدامات انجام شده در دو سال گذشته اظهار کرد: در حال حاضر قریب 120 مؤسسه در این استان در حال فعالیت هستند.
وی مشکل عمده مؤسسات قرآنی استان را کمبود فضای آموزشی و کمبود منابع مالی بیان کرد و افزود: موسسات قرآنی استان اکثراً در فضای اجاره‌ای مشغول خدمت هستند که گاهاً با مشکل پرداخت حقوق پرسنل و نداشتن درآمد مستمر دست و پنجه نرم می‌کنند.
حجت‌الاسلام مطهریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در استان گفت: تاکنون از 40 مؤسسه و خانه قرآن در سطح شهر و استان بازدید شده و در بعضی شهرستان‌هایی که بازدید صورت نگرفته، در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 30 جلسه هیئت مدیره این اتحادیه تا پایان سال 97 تشکیل شده افزود: این جلسات که با حضور اعضای هیات مدیره برگزار شده،  150 مصوبه داشته است.
مطهریان برگزاری مسابقات در فضای مجازی، برگزاری 10 همایش بزرگ جامعه قرآنی به مناسبت دهه فجر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: همچنین در این مدت دو هزار جلد قرآن بین مؤسسات توزیع شده است.
وی تجلیل از معلمان قرآن کریم، برگزاری مجمع خیران قرآنی برای اولین بار در استان را از دیگر اقدامات برشمرد و بیان کرد: صندوق حمایت از مؤسسات و فعالان قرآنی از سال 89 در استان تشکیل شد و تاکنون بیش از 500 فقره وام قرض‌الحسنه به فعالان قرآنی اعطا شده است.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان یزد از راه‌اندازی اپلیکیشن قرآنی با عنوان افق در استان برای اولین‌بار در سطح کشور خبر داد و گفت: این طرح که مراحل آخر را طی می‌کند زیرساخت برای برگزاری هر نوع آزمون و مسابقه قرآنی از طریق فضای مجازی و گوشی‌های هوشمند را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha