قوه قضائیه مظهر عدالت و پناهگاه ملت باشد
کد خبر: 3821163
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶

قوه قضائیه مظهر عدالت و پناهگاه ملت باشد

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرمانشاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه باید مظهر عدالت و پناهگاه ملت باشد یعنی طوری عمل کند که مردم آرامش و آسایش داشته باشند.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز، 31 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: اطاعت بدون محبت معنا ندارد و قرآن به دو نکته توجه می‌دهد که یکی اطاعت و دیگری محبت است.
وی افزود: اساس خلقت محبت است و در برابر محبت مغفرت قرار دارد، تمام عبادات باید به فرمان خدا و با نیت باشد. اگر خداوند بخواهد به بندگان خود نگاه ویژه کند آن بنده را به محبت خود مشغول می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به مناسبت 31 تیرماه مصادف با سالروز شهادت دکتر چمران افزود: در سال 60 ایشان نماینده تهران بودند که به جبهه رفتند.
امام جمعه کرمانشاه گفت: دکتر چمران مجاهدی بیدار، آگاه به وظایف و تکالیف بود. دکتر چمران سرداری پرافتخار در لبنان و ایران و معلمی متعهد بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه به اول تیرماه روز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی اشاره کرد و افزود: این سازمان در سال 60 به فرمان امام خمینی(ره) تأسیس شد که در داخل و خارج از کشور فعالیت دارد.
وی با اشاره به اول تیرماه و آغاز هفته قوه قضاییه و هفته عدالت اظهار کرد: این روز آغاز هفته صرفه‌جویی است و ما باید در تمام شئون صرفه‌جویی داشته باشیم.
آیت‌الله علما با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه باید مظهر عدالت و پناهگاه ملت باشد یعنی طوری عمل کند که مردم آرامش و آسایش داشته باشند.
امام جمعه کرمانشاه با یادآوری صرفه‌جویی در امر جهیزیه و مهریه‌های سنگین گفت: این امر دختران و پسران ما را خانه‌نشین کرده و از ازدواج باز داشته است.

تقدیر از اقدام سپاه در مقابله با پهپاد آمریکایی
وی افزود: اول تیرماه مصادف با روز اصناف نیز هست که از اول انقلاب بوده و پس از انقلاب نیز دوشادوش تفکر اسلامی حرکت کرده است.
آیت‌الله علما به 5 تیرماه روز مبارزه با قاچاق و استعمال دخانیات نیز اشاره و اظهار کرد: در این خصوص باید همه به یکدیگر هشدار داده و هوشیار باشند.
امام جمعه کرمانشاه گفت: در روز 6 تیرماه سال 60 به مقام معظم رهبری سوقصد شد اما خداوند ایشان را برای ما و دنیای اسلام حفظ کردند.
آیت‌الله علما به اقدام اخیر سپاه علیه پهباد جاسوسی آمریکا اشاره و اظهار کرد: بیش از 220 میلیون دلار برای این پهباد هزینه شده بود که معادل 6 یا 12 هواپیما است و سپاه در دفاع جانانه توانست آن را در ارتفاعات 65 هزارپایی مورد هدف قرار داده و ساقط کند.
امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: ترامپ بداند که ایران چنین مردم و سپاه و نیروهای نظامی دارد که از مرزها دفاع می‌کنند و حافظ مرزهای کشور هستند و به‌طور ویژه از سپاه پاسداران تقدیر می‌کنیم.
انتهای پیام

captcha