آسیب نبود مدیریت یکپارچه قرآنی
کد خبر: 3823075
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳
دغاغله بیان کرد:

آسیب نبود مدیریت یکپارچه قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ ‌داور بین‌المللی قرآن با بیان اینکه اهالی قرآن از نظر فضا و ابزار آموزشی در تنگنا هستند، گفت: متأسفانه در مدیریت قرآنی کشور تا‌کنون تصمیم‌گیری واحدی اتخاذ نشده و این بی‌ثباتی سبب آسیب دیدن مؤسسات قرآنی و افرادی می‌شود که در شرف اخذ مجوز هستند.

وجود نگاه «َيَمْنَعُونَ الْمَاعُونَ» در حمایت از حوزه قرآنی کشورمهدی دغاغله، مدرس و داور بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: خانواده‌ها باید زمینه آموزش قرآن را از دوران کودکی و حتی قبل از آن در خانواده فراهم کنند و این آمادگی می‌تواند از دوران جنینی باشد.

وی افزود: براساس یک‌سری پژوهش‌های انجام شده واکنش‌‌ جنین به غذای روحی و ‌شنیداری به اثبات رسیده است و وقتی مادر از زمان بارداری قرآن بخواند و بشنود در حقیقت آموزش قرآنی کودک آینده خود را از زمان جنینی آغاز کرده است.

دغاغله با بیان اینکه‌ محیط از دیگر عوامل تأثیرگذار در فراگیری آموزه‌های قرآنی است، افزود: اگر در محیط مرتب آوای قرائت قرآن و ترتیل پخش شود زمینه‌ای ایجاد می‌کند که سرعت فراگیری قرآنی فرزند شما را افزایش می‌دهد.

این پیشکسوت قرآنی‌ تصریح کرد: بعد از اینکه زمینه فراگیری قرآن در خود خانواده فراهم شد، بعد از آن مؤسساتی هستند که به صورت تخصصی به آموزش می‌پردازند و فرد می‌تواند با حضور در این کلاس‌ها و بهره‌گیری از نرم‌افزارهای آموزشی پیشرفت خوبی را تجربه کند.

وی با بیان اینکه با وجود متخصصان و ظرفیت‌های قرآنی، این حوزه از حمایت و پشتیبانی مالی مناسب برخوردار نیست، اظهار  کرد: توجه به قرآن در کشور ایران باید از دیگر کشورهای اسلامی بیشتر باشد در صورتی که حمایت از قرآنیان در برخی از کشورهای شرق آسیا از جمهوری اسلامی بیشتر است.

یک داور بین‌المللی قرآن با انتقاد از عدم اختصاص 100 درصد بودجه اندک قرآنی کشور اظهار کرد: اگر بخواهیم در حوزه قرآنی دغدغه‌های مقام معظم رهبری محقق شود، نباید در حمایت از فعالیت‌های قرآنی نگاه «يَمْنَعُونَ الْمَاعُونَ» داشته باشیم.

دغاغله اظهار کرد: آموز‌ه‌های قرآنی دربردارنده همه خیرها و بزرگترین پناهگاه انسان‌ها است بنابراین باید در نشر فرهنگ قرآنی و انتقال آموزه‌های قرآن تلاش مضاعف و همه اقشار جامعه را با معارف متعالی قرآن و سیره اهل بیت(ع) مأنوس کنیم.

قرآنیان؛ قشر کم‌برخوردار جامعه
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های قرآنی بسیاری در کشور وجود دارد که برای بالفعل شدن این ظرفیت‌ها نیازمند پشتیبانی مالی است، افزود: متأسفانه معلمان قرآن و کسانی که برای قرآن کار می‌کنند جزو افراد کم‌برخوردار جامعه هستند و از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار نیستند.

این داور بین‌المللی قرآن‌ بیان کرد: در روایات در تعظیم و بزرگداشت اهالی قرآن و افزودن حقوق معنوی و مادی آنان تأکید شده و در یکی از این گونه روایات مشهور چنین آمده است: «اهل قرآن فقط از انبیای الهی درجه‌شان پائین‌تر است و الا از همه انسان‌ها بالاترهستند، بنابراین حقوق اهل قرآن را اندک نشمارید که مکانت و جایگاه آنها نزد خداوند خیلی بالا است.»

لزوم آموزش قرآن در میان اقشار مختلف
وی با بیان اینکه اهالی قرآن از نظر فضا و ابزار آموزشی در تنگنا هستند، افزود: متأسفانه در مدیریت قرآنی کشور تا‌کنون تصمیم‌گیری واحدی نشده و این عدم ثبات سبب آسیب دیدن مؤسسات قرآنی و افرادی است که در شرف اخذ مجوز مؤسسه هستند.

دغاغله پیشنهاد داد: اگر سازمان اوقاف و امور خیریه در کنار برگزاری مسابقات، حوزه آموزش را نیز فعال کند بسیار خوب است چرا که قبل از هر فعالیت ترویجی، آموزش مهم‌تر و اولویت دارد.

این داور بین‌المللی قرآن در پایان گفت: اگر سه دستگاه، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بتوانند در حوزه آموزش تمرکز کنند بهتر نتیجه خواهیم گرفت و باید آموزش ‌میان اقشار مختلف مردم برگزار شود و همه در مسابقات حضور یابند و این طور نباشد که اقشار خاص قرآنی وارد مسابقات و فعالیت‌های ترویجی قرآن‌ شوند.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هزينه بودجه آموزش عمومي قرآن مغاير با حقوق عامه در قانون اساسي است
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۰۹:۰۸
0
0
« و يمنعون الماعون »

هزينه بودجه آموزش عمومي قرآن مغاير با حقوق عامه در قانون اساسي است.

تا كنون علي رغم تخصيص اعتبارات چند صد ميليادي به آموزش عمومي قرآن كشور
كه حدود نيمي از آن متعلق به وزارن آموزش و پرورش است؛
« حتي يك ريال آن صرف آموزش معلمان و تجهيز مدارس به ابتدايي ابزار آموزش قرآن نشده است. »

چه كسي بايد رسيدگي كند؟!!!
مبارزه با فساد اقتصادي را با شفاف سازي در بودجه هاي آموزش عمومي قرآن آغاز كنيم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۰۹:۱۴
0
0
آيا سازمان بازرسي كل كشور نبايد در زمينه هزينه كرد بودجه آموزش عمومي قرآن كشور ورود كند؟

شفاف سازي را از امور قرآني آغاز كنيم.

با حلوا حلوا دهان شيرين نمي شود؟
دو صد گفته چون نيم كردار نيست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۱۲:۰۲
0
0
مديريت يكپارجه در ايران باعث ديكتاتوري خواهد شد.
بايد مديريت ها سازمان يافته و بر اساس فلسفه وجودي هر يك تعريف و فعال باشند.
captcha