قرآنیان کارکرد زندگی قرآنی را به مردم نشان دهند
کد خبر: 3824497
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲
رئیس سازمان دارالقرآن تاکید کرد:

قرآنیان کارکرد زندگی قرآنی را به مردم نشان دهند

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس سازمان دارالقرآن کشور عنوان کرد: جامعه قرآنی باید تلاش کند تا زاویه آموزش قرآن را به سمت معرفی شیرینی‌ها و جذابیت‌های قرآن و حرکت به سمت زندگی قرآنی را به مردم نشان دهد.

ضرورت تغییر زاویه آموزش قرآن در کشور به سمت معرفی شیرینی‌های قرآنبه گزارش ایکنا از همدان، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن کشور، پنج‌شنبه 13 تیرماه در دیدار با فعالان قرآنی استان همدان گفت: خوشبختانه کشور به برکت انقلاب و خون شهدا، با وجود اشکالات، دستاورد‌های خوبی در حوزه قرآن کسب کرده است.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور، با بیان اینکه یکی از نکات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، داشتن نگاه نقادانه به گذشته و نگاه تکاملی به آینده است افزود: ما قرآنیان باید در بیانات خود مبانی قرآن را در نظر داشته باشیم به گونه‌ای که بیان یک سخن از قرآنیان قابل دفاع از منظر قرآن باشد.

قره شیخلو با اشاره به اینکه خداوند سر منشا همه امور به دست خدااست گفت: خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر می‌فرماید: « اگر تو همه ثروت عالم را جمع می‌کردی تا مردم را به خود جذب کنی نمی‌توانستی در قلب مردم جایی داشته باشی...». 

وی با اشاره به اینکه در قیامت نه ثروت و نه عنوان و درجه دردی را دوا می‌کند گفت: آنچه در قیامت مهم است «عمل احسن» است در قیامت ملاک برتری انسان نزدیکی اعمال انسان به قرآن است، هر اندازه که نزدیک به قرآن باشد انسان به رحمت خداوند امیدوارتر است.

وی ابراز کرد: یکی از مهمترین و اساسی ترین مشکلات کشور در ایجاد مهجوریت قرآن، عدم رفتار قرآنی ما است، پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در حوزه تکریم معلمان قرآن در سطح کشور انجام گرفته است، اما هیچ یک از این موارد در قیامت دردی را دوا نمی‌کند.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با اشاره به اینکه ما قرآنیان به دلیل منتسب بودن با قرآن وظیفه سنگین ترینی نسبت به مردم دیگر داریم بیان کرد: قرآنیان به دلیل دارا بودن عنوان قرآنی وظیفه بسیار حساس دارند که در صورت عدم مراقبت ار رفتار خود 2 برابر دیگران در قیامت تنبیه خواهند شد. 

قره شیخلو گفت: خداوند در قرآن کریم خود را نور آسمان‌ها و زمین معرفی می‌کند و از آنجا که خود نور است اراده کرده که مومنین نیز مزین به نور شوند، در قیامت نیز کسانی که اهل نجات‌اند، دارای نورانیت هستند.

وی با اشاره به اینکه منظور از نورانیت انسان، نورانیت فکر و عمل است گفت: منشا این نور، کتاب قرآن است پس هر کسی که با قرآن انس داشته باشد از این نور بهره‌مند خواهد شد، بنابراین هدف از نزول قرآن، مزین نمودن انسان به نور است، نوری که موجب حیات و هدایت او می‌شود.

قره شیخلو با اشاره به اینکه مردم از ما به عنوان یک مجموعه متولی در حوزه آموزش قرآن دو انتظار دارند گفت: مردم به دنبال آن هستند تا کارکرد قرآن را در قرآنیان مشاهده کنند همچنین این نور و گرمای بودن با قرآن را نیز به دیگران انتقال دهند.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با اشاره به اینکه ما باید قرآن را در سه مرحله به مخاطبان خود آموزش دهیم گفت: آموزش باید در سه بخش «انس با ظاهر قرآن»، «تلاوت قرآن شامل قرائت همراه با تدبر در آیات» و «تجلی نمودن آموزه‌های قرآن در اعمالش» انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اگر آموزش‌های کنونی ما در حوزه قرآن با مشکل روبرو است به دلیل نگاه تک بعدی به قرآن است اظهار کرد: اگر ما بتوانیم شیرینی‌های قرآن و نسخه‌های عملیاتی قرآن را به مردم معرفی کنیم مردم استقبال بیشتری از قرآن خواهند کرد که این مهم نیز ابتدا باید در رفتار و کردار فرد نمود یابد.

قره شیخلو با اشاره به اینکه متاسفانه بودجه‌های قرآنی در شان این کتاب الهی نیست ابراز کرد: بودجه مصوبه قرآن در سال 98، 300 میلیارد تومان است که برابر با یک قرارداد شرکت نفت است در این بین بودجه قرآنی استان همدان در سال جاری، 108 میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه مشخص نیست تا چه اندازه از بودجه 300 میلیارد تومانی تخصیص یابد گفت: در صورت تخصیص بودجه به دلیل آمار بالایی از متولیان قرآنی (26 دستگاه) میزان اندکی از این بودجه به دارالقرآن اختصاص می‌یابد.

این مقام مسئول ضمن تأکید بر قرآنیان جهت مطالبه از مسئولین گفت: قرآنیان باید در جریان اتفاقات قرآنی کشور و استان خود باشند و مطالبات خود را به گوش مسئولین استانی و کشوری برسانند. 

وی ادامه داد: در سال 97، 75 درصد از اعتبارات و بودجه سایر دستگاه‌ها پرداخت گردیده است این در حالی است که تنها 20 درصد از بودجه قرآنیان نقد شده است که آن به دلیل سکوت جامعه قرآنی و عدم مطالبه آنان است.

قره شیخلو ادامه داد: از سال 90 تا 97، مبلغ 350 میلیارد تومان در حوزه قرآن تزریق شده است که سهم سازمان دارالقرآن طی 7 سال به عنوان بزرگترین نهاد فعال قرآتی کشور 19 میلیارد تومان بوده است این در حالی است که 50 درصد این اعتبار توسط آموزش و پرورش و ارشاد دریافت شده است این نشان از آن دارد قرآن برای دستگاه‌ها در اولویت قرار ندارد. 

وی با اشاره به اینکه اینکه قرآنیان به دلیل رصد مردم، نباید از وظایف و تکالیف خود غافل شوند گفت: ما به عنوان یک مسلمان و پرچم دار قرآن باید تلاش کنیم تا فرهنگ قرآن را ابتدا در خانواده خود و سپس در جامعه ترئیج و گسترش دهیم. 

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با اشاره به اینکه آموزش قرآن باید اصلاح شود ابراز کرد: جامعه قرآنی باید تلاش کند تا زاویه آموزش قرآن را در کشور به سمت معرفی شیرینی‌ها و جذابیت‌های قرآن تغییر دهند 

وی با اشاره به اینکه، قرآنیان در رسیدن به تمدن نوین اسلامی با عملیاتی شدن بیانیه دوم گام انقلاب نقش مهمی دارندگفت: قرآنیان باید اولین کسانی باشند که برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب وارد میدان شوند عنوان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه انقلاب است که باید مبتنی بر تعالیم قرآن و اهل‌بیت(ع) عملیاتی شود، در این راستا مجموعه‌های قرآنی موظفند خود این بیانیه را مطالعه نموده و برای مردم تبیین کنند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۲۰:۱۱
0
0
بودجه های قرآنی در شان کتاب الهی نیست یا در شان آقایان!!!؟
captcha