بهره‌مندی از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه در تقویت فرهنگ کار
کد خبر: 3826590
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

بهره‌مندی از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه در تقویت فرهنگ کار

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم تقویت فرهنگ کار و تلاش در جامعه و استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه در این راستا، گفت: امروز رابطه بین دانشگاه و مدیران اجرایی بسیار کم است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله محمود محمدی عراقی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری امروز، 22 تیرماه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه شورای برنامه‌ریزی استان به‌عنوان مغز متفکر و موتور محرکه جایگاه بسیار مهمی دارد، اظهار کرد: اگر این شورا به خوبی هدایت شود و بتواند نقش خود را به درستی ایفا کند می‌تواند تمام بخش‌ها را فعال کند.

وی با تأکید بر استفاده از مزیت‌ها و به حداکثر رساندن بهره‌وری از امکانات بودجه افزود: باید با بهره‌گیری از موارد یاد شده عقب‌ماندگی که استان به دلایل مختلف به آن دچار شده است جبران شود.

آیت‌الله محمدی عراقی با اشاره به اینکه شاخص‌های مهم اقتصادی به‌سمت بهبود است، گفت: در سال‌های اخیر جهشی ایجاد شده که طی آن امیدهای بسیاری در دل مردم این دیار به وجود آمده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری افزود: روند مثبت امیدوارکننده است اما حرکت مثبت بسیار کند است و برای ایجاد یک تغییر در وضعیت استان لازم است در برخی از زمینه‌ها جهش داشته باشیم.

وی به طرح گردشگری 2020 و طرح جامع گردشگری دو طرح در مسیر توسعه اقتصادی استان اشاره و اظهار کرد: این دو طرح دو طرح اثرگذار بر مسائل اقتصادی استان است.

آیت‌الله محمدی عراقی به اثرگذاری طراحی برنامه‌های فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: طراحی برنامه‌های فرهنگی و علمی در سطح دانشگاه‌ها با رویکرد 3 ساله و 5 ساله می‌تواند برای تبدیل کرمانشاه به قطب فرهنگی مرکز غرب کشور بسیار راهگشا باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری بر ارتقا برنامه‌های علمی و فرهنگی استان کرمانشاه تأکید کرد و افزود: دانشگاه فردوسی مشهد رتبه اول جذب دانشجوی عراقی را دارد این در حالی است که این حق کرمانشاه است.

وی به رابطه بین دانشگاه و مدیران اجرایی نیز اشاره کرد و افزود: رابطه بین دانشگاه و مدیران اجرایی بسیار کم است و اگر بتوانیم این رابطه را تقویت کنیم و فرهنگ کار و تلاش را افزایش دهیم و از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه، نخبگان و دانشگاه‌ها بیشتر بهره بگیریم بدون شک می‌توانیم در مسیر حل مشکلات جامعه قدم‌های مثبت برداریم.
انتهای پیام

captcha