از اعطای تسهیلات اشتغال تا تأمین مسکن مددجویان بهزیستی خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3827041
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

از اعطای تسهیلات اشتغال تا تأمین مسکن مددجویان بهزیستی خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از سال ۹۷ تاکنون هفت میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شده است، گفت: از ابتدای طرح نهضت مسکن تاکنون ۲۲۹۴ واحد ساخته و تحویل داده شده است.

از اعطای تسهیلات اشتغال تا تامین مسکن به مددجویان بهزیستی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی عرب‌نژاد، مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی امروز، ۲۳ تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال سی و نهمین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی با شعار «به زیستن در گام دوم؛ شفافیت، توانمندسازی، ارتقای سلامت اجتماعی» گرامی داشته می‌شود.
وی با بیان اینکه بهزیستی برای رسیدن به کنترل آسیب‌های اجتماعی و پایش معلولیت‌ها سه راهبرد اساسی را در پیش دارد، افزود: توسعه فعالیت‌های پیشگیرانه با هدف‌گذاری معلولیت‌ها، مشارکت اجتماعی و توسعه شرکای اجتماعی و توانمندسازی جامعه هدف و ارتقای سلامت روانی و اجتماعی این راهبردها هستند.
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاصر ۱۱۵ هزار نفر از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: از مجموع افراد تحت پوشش ۲۳ هزار و ۲۰۴ پرونده در حوزه توانبخشی و ۸۶۲۷ پرونده اجتماعی نیز در سطح استان وجود دارد.
عرب‌نژاد با اشاره به اینکه در حوزه اجتماعی برنامه‌های خوبی در سال گذشته برگزار کردیم، اطهار کرد: رژه موتوری و کارناوال هفته بهزیستی، افتتاح مرکز جامع توانبخشی در قاین، افتتاح پناهگاه دختران کم توان به‌صورت ویدیو کنفرانس، افتتاح مرکز ندای مهر و راه نوین با حضور رئیس ستاد فوریت‌های اجتماعی بهزیستی کشور، بازدید از جامعه هدف، افتتاح طرح‌های اشتغال بیرجند و مسکن روستایی حاجی‌آباد و دستگرد از جمله برنامه‌های هفته بهزیستی است.
وی بیان کرد: افتتاح کارگاه اشتغال معتادان بهبودیافته، انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه بیرجند، برگزاری جشن مردمی، افتتاح مرکز مشاوره در سرایان، بازدید از مراکز با حضور مسئولان استانی، پیاده‌روی خانوادگی و حضور در نماز جمعه از جمله برنامه‌های هفته بهزیستی است.
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در حوزه پیشگیری اجرای برنامه تشخیص و مداخله شنوایی را در سال جاری خواهیم داشت که این برنامه در سال گذشته پوشش ۹۰ درصدی داشته است.
عرب‌نژاد بیان کرد: اجرای طرح غربالگری شنوایی سه تا پنج سال و اجرای برنامه کشوری آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در سطح استان از جمله دیگر برنامه‌های بهزیستی است.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 4078 نوزاد در بدو تولد غربالگری شدند، تصریح کرد: از ابتدای امسال ۵۴۸ نفر غربالگری بینایی و 3259 نفر غربالگری شنوایی نیز انجام شده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از مجموع مهدهای کودک سطح استان ۲۰ درصد روستایی و ۳۳ درصد شهری هستند، اظهار کرد: شاخص توسعه مهدهای کودک روستایی و شهری نسبت به سال گذشته رشد ۲۲ درصدی داشته است.
عرب‌نژاد با اشاره به اینکه از سال ۹۷ تاکنون هفت میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شده است، تصریح کرد: تعهد اشتغال ۳۶۰ نفر بوده اما تاکنون این تسهیلات به ۴۴۳ نفر اشتغال پرداخت شده است.
تامین مسکن برای مددجویان
وی با اشاره به مسئولیت بهزیستی در حوزه تامین مسکن، افزود: طی تفاهم‌نامه مشترک با بسیج سازندگی ۷۰ واحد مسکن و ۱۵۰ واحد مناسب سازی برای معلولین کلنگ زنی خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح نهضت مسکن تا کنون 2294 واحد ساخته و تحویل داده شده است، تصریح کرد: همچنین طبق تفاهم‌نامه با قرارگاه محرومیت‌زدایی ۲۵۰ واحد مسکونی در چهار شهرستان مرزی کلنگ‌زنی خواهد شد.
عرب‌نژاد با اشاره به رشد 27 درصدی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال، ۲۵ میلیارد و ۴۱۹ میلیون ریال جذب مشارکت‌های مردمی داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.
وی یادآور شد: مبلغ چهار میلیارد و ۴۱۹ میلیون و ۷۹۷ هزار ریال فطریه در امسال جمع‌آوری شده است.
انتهای پیام

captcha