برنامه‌های قرآنی با رویکرد نخبه‌شناسی پیگیری شود
کد خبر: 3827558
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

برنامه‌های قرآنی با رویکرد نخبه‌شناسی پیگیری شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مرکز قرآنی نورالیقین کرمانشاه با بیان اینکه مؤسسات محور فعالیت‌های قرآنی هستند و باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به آموزش قرآن داشت، گفت: معتقدیم که باید برنامه‌های قرآنی با رویکرد آموزشی و نخبه‌شناسی پیگیری شوند.

لیلا بایست، مدیر مرکز تخصصی نورالیقین کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرماشاه، با اشاره به اهداف این مرکز تخصصی اظهار کرد: این مرکز و افرادی که در این مرکز مشغول به فعالیت هستند خود را در قبال قرآن و فعالیت در مسیر قرآنی مسئول می‌دانند.

وی افزود: یکی از وظایف اصلی و محور فعالیت‌های مرکز تخصصی نورالیقین آموزش و فعالیت در مسیر نشر آموزه‌های قرآنی به جامعه است.

بایست تصریح کرد: از جمله طرح‌های مهمی که در این مرکز پیگیری و دنبال می‌شود تعمیق معارف قرآنی ویژه تمامی گروه‌های سنی است که در حال اجراست.

توجه به آموزش در مبحث قرآن

مدیر مرکز تخصصی نورالیقین گفت: مؤسسات محور فعالیت‌های قرآنی هستند و باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به آموزش قرآن و فعالیت‌های حول این محور داشته باشند.

وی اظهار کرد: معتقدیم که باید برنامه‌های قرآنی با رویکرد آموزشی و نخبه‌شناسی پیگیری شوند و اکنون این مسئله به یک انتظار در این مرکز تبدیل شده و قرآن‌آموزان، مربیان و والدین مراجع به این مرکز انتظار اجرای برنامه‌های جدید در حوزه علوم قرآنی به‌ویژه در راستای شرکت و حضور در مسابقات قرآنی را دارند.

بایست افزود: همواره در این مرکز برگسترش فعالیت‌های قرآنی تأکید شده؛ چرا که امر به آن اشاره شده را سرمایه‌گذاری برای تمام جامعه می‌دانیم.
مدیر مرکز تخصصی نورالیقین در ادامه به بحث بودجه‌های قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: بودجه‌های در نظر گرفته شده برای فعالیت‌های این حیطه کافی نیست و با توجه به حجم برنامه‌ها باید بودجه‌ای مناسب به این بخش اختصاص داده شود؛ چراکه معتقدیم آموزش نیازمند هزینه است.

وی توجه به آموزش قرآن را مهم دانست و افزود: توجه به آموزش در مبحث قرآن باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha