درخشش فرهنگی کشور نیازمند شناخت سرمایه‌های پیشین است
کد خبر: 3827673
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
فقهی‌زاده:

درخشش فرهنگی کشور نیازمند شناخت سرمایه‌های پیشین است

گروه اجتماعی ــ معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کسی که تنوع فرهنگی را درک نکرده باشد بدون شک نمی‌تواند آن را گسترش دهد، گفت: اگر بخواهیم به درخشش فرهنگی آینده کشور فکر کنیم باید سرمایه‌های پیشین این ممکلت را بشناسیم.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ظهر امروز، 25 تیرماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به غنای فرهنگی کرمانشاه، اظهار کرد: کرمانشاه نماد تنوع فرهنگی است و بی‌گمان گفت‌وگو و دادوستد فرهنگی از شاخصه‌های این تنوع است.

وی با اشاره به بن‌مایه‌های فرهنگ ملی و دینی کشور افزود: اکنون در این برهه تاریخی ما به بلوغ رسیده‌ایم و در سایه‌سار معارف عالی فرهنگی در مسیر حرکت قرار داریم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کسی که تنوع فرهنگی را درک نکرده باشد بدون شک نمی‌تواند آن را گسترش دهد، گفت: اگر بخواهیم به درخشش فرهنگی آینده کشور فکر کنیم باید سرمایه‌های پیشین این ممکلت را بشناسیم.

فقهی‌زاده به بودجه و اعتبارات نیز اشاره و اظهار کرد: بیش از 70 درصد از اعتبارات وزارت خارج از تهران هزینه می‌شود درصورتی که زمانی تهران به این لحاظ با ایران برابری می‌کرد.

وی در پایان با اشاره به سرمایه عظیم کلام خدا برای انسان افزود: اگر از این سرمایه بزرگ بهره نگیریم خسران می‌بینیم و انسان همواره در زیانکاری است.
انتهای پیام

captcha