فساد اقتصادی محاربه با خداست
کد خبر: 3828257
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

فساد اقتصادی محاربه با خداست

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت تهران گفت: برهم زدن امنیت اقتصادی و اجتماعی مصداق بارز محاربه و جنگ با خدا است.

فساد اقتصادی محاربه با خدا استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران  امروز، ۲۸ تیرماه در مراسم دعای ندبه در محل حسینیه عاشقان ثارالله شهر زنجان، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم از دو گروه را به عنوان محارب مشخص کرده و امروز مصداق بارز آن کسانی هستند که امنیت جامعه را بهم می‌ریزند و علیه کشور اسلحه بدست می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در جریان فتنه یک عده کشور را به آشوب کشیدند، یادآور شد: در تیرماه سال ۹۷ نیز عده‌ای در کشور آشوب به پا کردند، کسانی که اسلحه به دست می‌گیرند و مایه ترس، رعب مردم و ناامنی جامعه می‌شوند.
وی با بیان اینکه خداوند در قرآن و در «آیه محاربه» می‌فرماید «جزای کسانی که با خدا و پیامبرش جنگ و در زمین به فساد می‌کنند، آن است که کشته شوند یا بر دار گردند یا دست‌ها و پاهایشان یکی از چپ و یکی از راست بریده شود یا از سرزمین خود تبعید شوند»، ادامه داد: بهم ریختن اوضاع اقتصادی محاربه و ناامنی اقتصادی محاربه با خدا است.

امام جمعه موقت برهم زدن امنیت اقتصادی به وسیله ربا را نیز جنگ با خدا دانست و افزود: امنیت اجتماعی که با عوامل شورش بهم می‌ریزد جنگ با خدا است و هر دو را خداوند متعال جنگ با خودش معرفی کرده است.

صدیقی با بیان اینکه متأسفانه عده‌ای بدون توجه به محاربه بودن کارشان، ربا می‌خورند و مشکل درست می‌کنند، گفت: خداوند پاداش کسانی که با خودش معامله کنند را هزاران برابر می‌دهد.

وی به افزایش آگاهی و پرهیز از بازی‌های سیاسی در کشور تأکید کرد و افزود: دشمن می‌خواهد با بازی‌های سیاسی جامعه و به‌ویژه نسل جوان را به لجن مادیت بکشاند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر لزوم تلاش برای ساماندهی اوضاع اقتصادی و فرهنگی کشور، تصریح شد: مسئولان کشور سال‌ها به انتظار برجام نشستند و کم کاری کردند و اقتصاد کشور را به این اوضاع کشاند.

صدیقی با تأکید بر اینکه ایستادگی برابر زیاده‌خواهان ادامه دارد، گفت: ملت ایران در طول ۴۰ سال گذشته با صلابت برابر استکبار ایستاده است و مردم شجاع ایران این بار هم برابر زیاده‌خواهی دشمنان نظام اسلامی، با میروی از منویات مقام معظم رهبری سربلند خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در بندگی خدا ملکوت وجود دارد، گفت: امام خمینی(ره) ملکوت داشت و با اتکا به این ملکوت هشت سال در مقابل استعمارگران شرق و غرب ایستاد. برخی مسئولین کشور چون ملکوت ندارند، می‌گویند چه می‌شود و می‌ترسند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره)، هرگز از محاصر، تحریم و هیچیک از تهدیدات دشمنان نمی‌ترسید، افزود: مقام معظم رهبری هرگز از تهدیدات دشمنان نمی‌ترسند چون به رزاق بودن خداوند اعتماد و یقین دارند.

صدیقی با یادآوری هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص اعتماد نکردن به وعده‌های آمریکا و غرب، افزود: مقام معظم رهبری بارها به مسئولان هشدار دادند که به وعده‌های آمریکا و اروپا اعتماد نکنید، که این کشورها غیرقابل اعتماد هستند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه استان زنجان چهره‌های بزرگ و نامدار در حوزه علم و فقه دارد، گفت: مرحوم ملاآقاجان از چهره‌های بزرگ و صاحب مقام ملکوت بودند و ایشان درجات معنوی و علمی بالایی داشتند.
انتهای پیام

captcha