قرآنیان فارس در تكاپوی رقابت/ از تغییر در نحوه برگزاری مسابقات تا رعایت نظم
کد خبر: 3828279
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

قرآنیان فارس در تكاپوی رقابت/ از تغییر در نحوه برگزاری مسابقات تا رعایت نظم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرحله استانی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن اوقاف در استان فارس در حال برگزاری است كه رضایت نسبی متسابقان و داوران را به همراه داشت.

به گزارش ایكنا از فارس، مرحله استانی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن اوقاف در استان فارس از روز گذشته، 27 تیرماه در شیراز آغاز شده و امروز نیز ادامه  دارد.

رقابت 240 نفر
این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و با شركت 240 نفر كه 100 نفر آقا و 140 نفر بانو هستند در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل، دعاخوانی و اذان(ویژه آقایان) برگزار شده است.

نحوه برگزاری مسابقات قرآن در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود به طوری كه حتی برای فضاسازی سالن و مكان‌های برگزاری مسابقات فقط به نصب یك بنر اكتفا شده بود و اتاق داوران نیز برخلاف سال‌های گذشته جدا نبود و در سالن مسابقات حضور داشتند.

رضایت داوران و متسابقان از شیوه برگزاری
در مصاحبه‌هایی كه خبرنگار ایكنا از برخی متسابقان و داوران در دو بخش بانوان و آقایان گرفت، اكثراً از این شیوه برگزاری بسیار راضی بودند و حضور داوران در سالن برگزاری مسابقات را عاملی برای همدلی بیشتر میان داوران و متسابقان می‌دانستند.

قرآنیان فارس در تكاپوی رقابت/ از تغییر در نحوه برگزاری مسابقات تا رعایت دقیق نظم
برقراری نظم مناسب در مسابقات از دیگر نكاتی بود كه متسابقان در دو بخش بانوان و آقایان بدان اشاره كردند و از آن راضی بودند البته در این میان هم برخی از متسابقان به خصوص از شهرستان‌ها بودند كه از زمان‌بندی مسابقات گلایه‌مند بودند و درخواست داشتند تا ساعت دقیق حضور آنان برای شركت در مسابقات بدان‌ها اعلام شود تا بتوانند در آن ساعت حتماً حضور داشته باشند.
طبق اذعان داوران در دو بخش بانوان و آقایان، بیشتر چهره‌ها در سال جاری نیز مانند سال‌های گذشته بودند البته باز هم تعداد محدودی چهره جدید در میان آن‌ها مشاهده می‌شد.

از ظرفیت مسابقات قرآن بهره‌برداری شود
یكی دیگر از نكاتی كه در این مسابقات به چشم می‌خورد، خالی بودن سالن‌های برگزاری مسابقات از تماشاچی بود در صورتی كه می‌توان از ظرفیت مسابقات قرآن برای ترویج فرهنگ قرآن میان اقشار مختلف مردم بهره برد.

همچنین در این مرحله از مسابقات هم خبری از برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نبود كه شنیده‌ها حاكی از آن است كه نبود بودجه دلیل اصلی این مسئله شده است و امیدواریم كه در فرصتی مناسب از برترین‌های قرآنی استان تجلیل شایسته‌ای به عمل آید.
مسابقات قرآن بانوان و آقایان به‌صورت همزمان طی این دو روز برگزار شد كه محل برگزاری مسابقات بانوان سالن عترت اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس و محل برگزاری مسابقات آقایان مسجد حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع) انتخاب شده بود.

حضور 12 داور استانی و ملی
در این مسابقات 12 داور حضور داشتند كه داوران بخش آقایان شامل حسن گلزار داور حسن حفظ، محسن یاراحمدی داور لحن، امیر فتح‌پور داور صوت، محمدباقر ماهانی داور تجوید، كریم دولتی داور وقف و ابتدا و رئیس هیئت داوران، سیدعباس انجوی داور دعاخوانی بود.
در بخش بانوان نیز وحیده گنبدی داور صوت و رئیس هیئت داوران، مرضیه فیروززاده داور لحن، زهره معارف داور وقف و ابتدا، زهرا كسرایی داور حسن حفظ، صدیقه شب‌خیز داور تجوید، ربابه بازگیر داور دعاخوانی بودند.
تمام اعضای هیئت داوران در دو بخش بانوان و آقایان از داوران استانی بودند به جز كریم دولتی، محسن یاراحمدی و ربابه‌بازگیر كه از تهران آمده بودند.
خلاصه اینكه مسابقات امسال هم با تمام نقاط قوت و ضعف آن گذشت و امید می‌رود كه در مرحله كشوری شاهد درخشش متسابقان استان فارس باشیم.
انتهای پیام

captcha