اهواز همچنان درگیر مشکلات آب است
کد خبر: 3828293
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

اهواز همچنان درگیر مشکلات آب است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام‌جمعه اهواز با بیان اینکه برخی مناطق اهواز همچنان درگیر مشکلات آب هستند، گفت: در برخی مناطق و حاشیه این شهر قطعی آب پنج روزه، دو هفته، یک ماه و حتی سه ماه به مدت ۲۰ ساعت در روز را شاهد هستیم.

نماز

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد، امام‌جمعه اهواز در خطبه های نماز جمعه امروز، 28 تیرماه اهواز، اظهار کرد: سفارش به تقوای الهی وظیفه ائمه‌جمعه است. وقتی به تقوای الهی توصیه می شود، باید به پرداختن به قرآن کریم و فرا گرفتن معارف دینی توجه شود. با توجه به آیات قرآن کریم در سوره مبارکه اسراء که به دو سیر زمینی و آسمانی خاتم‌الانبیا(ص) اشاره دارد، طبق آن پیامبر(ص) یک سیر زمینی از مسجدالحرام تا مسجد الاقصی و یک سیر آسمانی را دارد. معراج یکی از بحث های بسیار مهم و بسیار وسیع است که می توان به آن پرداخت.

امام‌جمعه اهواز افزود: پرداختن به بحث معراج گذشته از اینکه آثار معنوی دارد، آثار علمی نیز دارد. پیامبر در معراج با تعداد زیادی از انبیای الهی ملاقات کردند و هم صحبت شدند.

وی افزود: در این قسمت یک سوال مطرح می شود و آن اینکه معاد جسمانی یا روحانی محض است یا جسمانی - روحانی است؟ آیا با همین جسم دنیوی در پیشگاه خداوند متعال قرار می گیریم؟ برخی از فلاسفه به این مسئله می پردازند و در بحث معراج پیامبر نیز همین موضوع مطرح است که آیا معراج پیامبر روحانی است یا روحانی - جسمانی است؟ که این مباحث در هفته آینده مطرح خواهند شد.

امام‌جمعه اهواز گفت: به جوانان عزیز توصیه می کنم که بیشتر به اهل بیت و قرآن بپردازند، زیرا در زندگی اثر دارد. نماز مانند کارخانه انسان سازی است.

موسوی‌فرد در ادامه با تاکید بر اینکه مناطق سیل زده نباید فراموش شوند، بیان کرد: تا زمانی که آرامش به این مناطق برگردد، باید به این مناطق توجه شود.

وی ادامه داد: برخی مناطق اهواز همچنان درگیر مشکلات آب هستند و در برخی مناطق و حاشیه شهر اهواز، با قطعی آب پنج روزه، دو هفته، یک ماه و حتی سه ماه به مدت ۲۰ ساعت در روز مواجه‌اند و برخی مناطق در روز تنها دو ساعت آب شرب دارند. البته در این زمینه شاهد تلاش زیاد مسئولین استانی نیز هستیم.

امام‌جمعه بیان کرد: مطالبات مردم خوزستان زیاد و توان مسئولین استانی محدود است و با اعتبارات استانی نمی توان مشکلات استان را حل کرد. منطقه اسلام آباد کارون با مشکلات جدی روبرو است. نیاز است برای برطرف کردن مشکلات استان، مسئولین کشوری به یاری مسئولان استانی بیایند.

موسوی‌فرد در ادامه گفت: در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم، نکات ارزشمندی بیان کردند. ایشان به ائمه جمعه توصیه کردند که خطبه های نماز جمعه کوتاه تر بیان شوند.

وی در ارتباط با اتفاقات اخیر در منطقه افزود: آمریکا و همدستانش فراموش کردند و اگر فراموش کرده اند ما به آن‌ها یادآوری می‌کنیم که در دهه ۶۰ با وجود قدرت پایین نظامی کشور، توانستیم به برکت وجود امام و رزمندگان اسلام، تعدادی از نفتکش های آمریکا و ناوگان ساموئل و نفتکش انگلیسی را با موشک های جمهوری اسلامی ایران به قعر دریا بفرستیم.

امام‌جمعه گفت: امروزه ایران قدرت اول منطقه و پنجمین قدرت نظامی جهان را دارد. در دنیای پر آشوب امروز، امنیت در سایه مقاومت است و موشک جواب موشک و نفتکش جواب نفتکش خواهد بود.

انتهای پیام

captcha