ارتباط بین مردم و حاکمیت در نماز جمعه شکل می‌گیرد
کد خبر: 3828300
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱

ارتباط بین مردم و حاکمیت در نماز جمعه شکل می‌گیرد

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرج با بیان اینکه تریبون نمازجمعه بهترین مکان برای بیان مطالبات به حق مردم است، گفت: ارتباط بین مردم و حاکمیت در نماز جمعه شکل می‌گیرد.

تریبون نمازجمعه بهترین مکان برای بیان مطالبات به‌حق مردم است

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج امروز، 28 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه کرج با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس سراسری ائمه جمعه کشور، اظهار کرد: نماز جمعه عبادتی ارزشمند و اتحاد آفرین بود که پس از انقلاب احیا شد و رهبر کبیر انقلاب برای تحقق این امر تلاش بسیار کرد.

وی با اشاره به اینکه خطبه‌های سیاسی در نماز جمعه موجب آگاه‌سازی افکارعمومی می‌شود، افزود: مطالبات مردم در نمازهای جمعه مطرح می‌شود و تریبون نمازجمعه بهترین مکان برای بیان مطالبات به حق مردم است و ارتباط بین مردم و حاکمیت در نماز جمعه شکل می‌گیرد. ابعاد و جوانب مختلف نماز جمعه باید مورد توجه قرار بگیرد و سیره عملی شخص امام جمعه در این امر بسیار مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان کرد: مردم خوب و بد را از هم تشخیص می‌دهند، قدردان کسی که به دنبال رفع مشکلات و گره‌های زندگی مردم باشد هستند و این همان واژه «مردمی بودن» است که مدنظر مقام معظم رهبری است.

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه انقلاب، انقلاب پا برهنگان و مستضعفان بود، ادامه داد: امام جمعه و جماعت اگر باید با افراد عادی جامعه و توده‌های ملت نشست و برخاست داشته باشد، و حشر و نشر امام جمعه با صاحبان قدرت و ثروت باشد، انحراف از انقلاب است.

حسینی‌همدانی گفت: اگر از ابتدای انقلاب مراقب این انحراف‌ها بودیم امروز فاصله طبقاتی و حقوق‌های نجومی که عده ای سعی دارند آن‌ را قانونی جلوه دهند وجود نداشت.

وی به مشکل کمبود آب اشاره کرد و یادآور شد: کسانی که آب را بیشتر از ظرفیت مجاز استفاده می‌کنند و تخلفاتی در این زمینه دارند توسط مسؤولان. ذیربط شناسایی شوند و با آن ها برخورد لازم صورت گیرد. افرادی که اهل ثروت اندوزی، استفاده نابجا از بیت‌المال، حفر چاه غیر فانونی آب هستند باید شناسایی شوند و مشخص شود آیا از روابط خود با افراد صاحب قدرت برای رسیدن به منافع خود استفاده کرده‌اند یا خیر؟!

حسینی‌همدانی اضافه کرد: این آفت صاحبان ثروت و فاصله طبقاتی که از دوران سازندگی در کشور کلید خورد بیماری نفاق و بی‌تدبیری را به جامعه منتقل می‌کند. امام جمعه نباید با افرادی که صاحب قدرت و ثروت هستند مراوده و رفت و آمد داشته باشند چرا که دیگر توان مقابله با آن‌ها را نخواهد داشت.

این مسئول با اشاره به اینکه انتقاد برای اصلاح امور است نه ایجاد شکاف در جامعه، افزود: اگر در خطبه‌ها، مسائلی مطرح می‌شود به این معنی نیست که به دنبال شکاف هستیم؛ اگر موضوعی مطرح می‌شود در قالب طرح سؤال بوده و انتقاد از عملکرد مسئول به معنی نقد شخصیت وی نیست و ما خصومت شخصی با کسی نداریم.

امام جمعه کرج با بیان اینکه انتقاد کردن با حفظ وحدت تعارضی ندارد، اظهار کرد: عده‌ای به بهانه حفظ وحدت می‌خواهند دهان‌ها را ببند؛ باید تأسف خورد! دستگاه‌هایی که به جای همراهی و حمایت، مقابل دستگاه دیگری از نظام قرار می‌گیرند و با مسائل فرهنگی، برخورد سیاسی می‌کنند به انقلاب ضربه می‌زند و دشمنان را شاد می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با انتقاد از موضع‌گیری‌هایی که اخیرا علیه صداوسیما مطرح می‌شود، توضیح داد: قانون وظیفه صدا و سیما را مشخص کرده است و فشار بر رسانه ملی توسط دولت غیرقانونی است، رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما جلوی این فشار را بگیرد و به نظر می‌رسد ورود مجلس در مسئله اخیر لازم باشد.

خطیب نماز جمعه کرج تأکید کرد: همه دستگاه ها باید بدانند که لازم است حافظ منافع ملی باشند و همین اقدامات جوانان را به آینده امیدوار می‌سازد.

حسینی‌همدانی با تأکید بر اینکه حمایت از جوانان در دستور کار قرار گیرد، گفت: کشور با روحیه انقلابی پیشرفت خواهد کرد و با روحیه انقلابی به اوج پیشرفت می‌رسد، اگر از موضع انقلابی کوتاه بیاییم ضرر خواهیم کرد؛ مصداق عملکرد انقلابی ایران در ارتباط با اروپا را می‌توان کم کردن تعهدات خود نسبت به برجام دانست که چهره واقعی اروپا را به جهانیان نشان داد.
انتهای پیام

 

captcha