نماز جمعه کانون فرهنگی و محل اتصال انسان به خداست
کد خبر: 3828304
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸

نماز جمعه کانون فرهنگی و محل اتصال انسان به خداست

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه ایلام با بیان اینکه نماز جمعه کانون فرهنگی و محل اتصال انسان به خداست و در طول ۸ سال دفاع مقدس این سنگر، محل پشتیبانی نیروی انسانی بود، گفت: بی‌دلیل نیست که نخبگان مسیحیت آرزو می‌کنند یکشنبه آن‌ها به جمعه تبدیل شود.

نماز جمعه کانون فرهنگی و محل اتصال انسان به خداست
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز، 28 تیرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه به دستور امام خمینی‌(ره)، اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن نماز جمعه ذکر خداست و با ذکر خداوند است که دل‌ها در تشتت و گرفتاری‌های فکری آرام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه نماز جمعه یکی از برکات انقلاب اسلام است، تصریح کرد: نماز جمعه کانون فرهنگی و محل اتصال انسان به خداست و در طول 8 سال دفاع مقدس این سنگر، محل پشتیبانی نیروی انسانی بود و بی‌دلیل نیست که نخبگان مسیحیت آرزو می‌کنند یکشنبه‌ آنها به جمعه تبدیل شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام اظهار کرد: مقام معظم رهبری از نماز جمعه به عنوان قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق یاد کرده و معظم‌له در دیدار هفته‌ی گذشته نیز نقش نماز جمعه، وظایف ائمه‌ جمعه در رفتار، گفتار و رعایت شئون متناسب با این جایگاه را عالمانه تبیین کردند.
امام جمعه ایلام در ادامه به تحرکات تروریستی در شمال غرب کشور بعد از ساقط شدن پهپاد آمریکایی اشاره کرد و گفت: عکس‌العمل مدافعان حریم امنیت ایران اسلامی عالی بود و مرکز آموزش این گروهک را مورد هدف قرار داد.
کریمی‌تبار توقیف نفت‌کش ایرانی توسط انگلیس را اسائه ادب انگلیس به کشورمان دانست و گفت: این کشور ماجرای تفنگ‌داران خود را در سال 1386 فراموش کرده است؟
وی در ادامه به صحبت‌های اخیر سیدحسن نصرالله درباره وضعیت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: دبیر کل حزب‌الله لبنان گفته‌اند ایمان من هر روز به این حرف که قدرت اسراییل از خانه عنکبوت سست‌تر است بیشتر شده است که این به برکت قدرت انقلاب اسلامی و خون شهدا است که در بیرون از مرزهای جغرافیایی جلوه پیدا می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تأکید کرد: هر جا توکل ما بر خدا بوده پیروز شده‌ایم و هر جا که چشم ما معطوف به بیگانگان بوده مشکلات ما بیشتر شده است.
امام‌جمعه ایلام در ادامه گفت: همه باید  تلاش کنند تا بیش از این به طبیعت آسیب زده نشود چرا که کوچکترین غفلت آتش‌سوزی‌های زیادی را به بار می‌آورد.
وی ضمن قدردانی از تلاش مسئولان، گفت: با خاطیان در این زمینه برخورد شود.
کریمی‌تبار در بخش دیگری از خطبه‌ها از خانواده فرجی که به احترام کاروان زیرسایه‌ی خورشید از خون جوانشان گذشته بودند تقدیر کرد.
امام‌جمعه ایلام از سخنرانی «یوسف امیدی» رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام، پیش از خطبه‌ها تقدیر کرد و گفت: شورای نگهبان حافظ اسلامی بودن نظام است و یکی از مشکلات امروز ما کوتاه آمدن این شورا در برخی از جاها بوده است.
انتهای پیام
captcha