حزب‌الله جزء جدایی‌ناپذیر جامعه لبنان است/ همسویی آرژانتین با آمریکا و اسرائیل
کد خبر: 3829495
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
عالم اهل سنت لبنانی در گفت‌‌وگو با ایکنا:

حزب‌الله جزء جدایی‌ناپذیر جامعه لبنان است/ همسویی آرژانتین با آمریکا و اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ شیخ غازی حنینه، از علمای اهل سنت لبنان با اشاره به این که حزب‌الله جزء جدایی‌ناپذیر جامعه این کشور است، اظهار کرد: انگیزه دولت آرژانتین از تروریست‌خواندن حزب‌الله، کسب رضایت کاخ سفید و مقامات رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایکنا؛ دولت آرژانتین که با آمریکا و رژیم صهیونیستی روابط نزدیکی دارد، 27 تیرماه سال جاری همزمان با سفر «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا به بوینس آیرس، حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی اعلام و دارایی‌های احتمالی این گروه را مسدود کرد.


این اقدام با بیست و پنجمین سالروز انفجار ساختمان جامعه یهودیان در بوینس آیرس (آمیا) همزمان شد که در ۱۸ ژوئیه ۱۹۹۴ اتفاق افتاد و منجر به کشته شدن ۸۵ نفر و زخمی شدن ۱۵۰ تن دیگر شد.

به گفته کارشناسان، قراردادن نام حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی برای دلجویی از محافل هوادار رژیم صهیونیستی انجام شده و به منزله عقب‌نشینی در مقابل تقاضاهای آمریکا است. این تصمیم دولت آرژانتین در تروریست‌خواندن حزب‌الله با استقبال وزارت خارجه آمریکا و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مواجه شد.

آمریکا، انگلیس، اسرائیل و چند کشور عرب در گذشته حزب‌الله را یک «گروه تروریستی» اعلام کرده‌اند، آرژانتین نخستین کشور آمریکای لاتین است که یک چنین تصمیمی اتخاذ کرده است.
 
در همین راستا، خبرگزاری ایکنا گفت‌وگویی با شیخ «غازی حنینه» از علمای برجسته اهل‌سنت شهر «صیدا» (جنوب لبنان)، عضو جبهه عمل اسلامی لبنان و رئیس جریان تقریبی «النهضة» این کشور، انجام داده و انگیزه دولت آرژانتین در تروریست‌خواندن جنبش حزب‌الله لبنان را جویا شده است.
کسب رضایت کاخ سفید؛ انگیزه آرژانتین در تروریستی خواندن حزب‌الله
وی در ابتدای این گفت‌وگو اظهار کرد: روشن است که آمریکا تلاش می‌کند دامنه نفوذ خود را در حوزه کشورهای آمریکا لاتین گسترش دهد و  مسئولان آمریکای جنوبی را دست‌نشانده خود بداند و بیش از 100 سال است که با همین روش مستبدانه با آن‌ها رفتار می‌کند. اگر چه برخی کشورهایی از گوشه و کنار این قاره در برابر روش مستبدانه و ظالمانه آمریکا ایستادگی می‌کنند که به عنوان مثال «هوگو چاوز» در ونزوئلا و پس از او «نیکلاس مادورو» در برابر اقدامات آمریکا ایستادگی و از دستورات آن تمرد کردند.

وی درباره تصمیم آرژانتین در تروریستی‌خواندن حزب‌الله لبنان گفت: این تصمیم در راستای کسب رضایت کاخ سفید و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و مقامات رژیم‌ صهیونیستی از سوی دولت آرژانتین اتخاذ شده است.

این عالم اهل‌سنت لبنانی، شیوه دولت آرژانتین در قبال کشورهای خاورمیانه و کشورهای اسلامی را دنباله‌روی از سیاست‌های آمریکا دانست و گفت: شکست دشمن صهیونیستی در جنگ 33 روزه سال 2006 میلادی در تقابل با حزب‌الله لبنان و شکست هیبت صهیونیست‌ها و حمایت از گروه‌های مقاومت در منطقه از دلایلی است که صهیونیست‌ها از دولت آرژانتین خواسته‌اند که حزب‌الله را گروه تروریستی معرفی کند.
 
وی در ادامه افزود: در سال‌های اخیر تعدادی از کشورهای حوزه آمریکای لاتین، در برابر خواست دولت آمریکا تسلیم شده و از دستورات و اوامر دولت آمریکا تبعیت می‌کنند و اقدام اخیر دولت آرژانتین در تروریستی‌خواندن حزب‌الله نیز در جهت کسب رضایت آمریکا و اسرائیل صورت گرفته است.

محکومیت اقدام آرژانتین از سوی لبنان
 
شیخ غازی حنینه در پاسخ به این پرسش که «واکنش دولت لبنان در مقابل اقدام دولت آرژانتین چه بوده‌ و آیا دولت و پارلمان لبنان در این زمینه موضع‌گیری کرده‌اند؟» گفت: دولت لبنان بیانیه‌ای در محکومیت اقدام آرژانتین در تروریستی خواندن حزب‌الله صادر کرد و این کشور همواره تأکید دارد که حزب‌الله بخشی از جامعه لبنان و نماینده بخشی از قومیت و مذهب این کشور است و این حزب همچنین نمایندگانی در پارلمان و وزرایی در دولت دارد.
کسب رضایت کاخ سفید؛ انگیزه آرژانتین در تروریستی خواندن حزب‌الله
وی ادامه داد: حزب‌الله در تمام مناطق لبنان و در میان تمام مذاهب و احزاب این کشور مورد تأیید است و دولت لبنان، حزب‌الله را جنبشی پیشرو و مقاوم می‌داند که این کشور را سربلند کرده و بر حقوق مردم این کشور برای آزادی سرزمین خود و حمایت از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی تأکید دارد.

این عالم لبنانی درباره قدرت حزب‌الله لبنان بیان کرد: حزب‌الله حامی ملت لبنان و قدرتی مضاعف در این کشور محسوب می‌شود، مقاومت حزب‌الله در برابر دشمن صهیونیستی نیز تکمیل‌کننده موضع رسمی دولت و ملت لبنان است.
 
وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود این‌ که جنبش حزب‌الله در صف نخست مقابله با جریان‌های تروریستی از جمله داعش قرار دارد، برخی کشورها همچون آمریکا، انگلیس و آرژانتین این جنبش را تروریست نامیده‌اند؟» گفت: ما در لبنان یک معادله سه‌گانه طلایی داریم که شامل «ارتش، ملت و مقاومت» است. در این معادله طلایی، ارتش لبنان به همراهی ملت و مقاومت، تمرکز بسیاری بر حمایت این سرزمین در برابر تجاوزات دشمنان دارند.
 
داعش؛ جایگزین مبارزه نظامی
 
وی ادامه داد: زمانی که دولت آمریکا با هم‌پیمانی رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، از شکست نیروهای مقاومت در منطقه خاورمیانه از جمله لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن، عاجز شد، مبارزه نظامی را کنار گذاشته و گروه‌های تروریستی افراطی را ایجاد کرد؛ گروه‌هایی مانند داعش و جبهة النصره و امثال آن‌ها که با لباس دین، به تخریب چهره اسلام دست می‌‌زنند و در مناطقی مانند سوریه، عراق، مصر، لیبی، الجزایر، مراکش و دیگر کشورهای عربی و اسلامی فعالیت می‌کنند. لذا حزب‌الله لبنان، طرح مقابله با تروریسم تکفیری را به اجرا گذاشت و نقشه‌های مثلث «آمریکا ـ اسرائیل ـ عربستان» را با شکست مواجه کرد.
 
این اندیشمند لبنانی در ادامه گفت: حزب‌الله در مقابله با تروریسم تکفیری در لبنان، با همکاری دستگاه‌های امنیتی این کشور از جمله سازمان اطلاعات ارتش لبنان و اداره کل امنیت عمومی وابسته به وزارت کشور لبنان و همچنین با همکاری دولت سوریه، عراق و حشدالشعبی(بسیج مردمی)، توانست طرح تروریسم تکفیری در لبنان، سوریه و عراق را که شامل داعش و دیگر گروه‌های تروریستی بودند، شکست دهد و به این ترتیب طرح آمریکایی ـ صهیونیستی ـ سعودی در لبنان، سوریه و عراق به نابودی کشیده‌ شد. لذا می‌توان گفت به فضل خداوند متعال و خون شهدای مقاومت توانسته‌ایم پروژه تکفیری داعش و جبهة النصره را با شکست مواجه کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا مردم آرژانتین با اقدام دولت این کشور در تروریست‌خواندن حزب‌الله موافق هستند»، اظهار کرد: گروه‌هایی در میان ملت آرژانتین و دیگر کشورهای آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین دیده می‌شوند که خود را آزاد می‌دانند و در برابر استبداد آمریکا و سلطه این کشور سر فرود نمی‌آورند، اگرچه دولت این کشورها دست‌نشانده دولت آمریکا هستند. از این‌رو به‌طور قطع، ملت آرژانتین با تصمیمات دولت خود موافق نبوده و راضی به وابستگی به کاخ سفید و اجرای مو به موی دستورات ترامپ نیستند.
کسب رضایت کاخ سفید؛ انگیزه آرژانتین در تروریستی خواندن حزب‌الله
 
انتهای پیام
captcha