عبور ناو جنگی آمریکا از تنگه تایوان
کد خبر: 3829875
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

عبور ناو جنگی آمریکا از تنگه تایوان

گروه بین‌الملل ـ ارتش آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد یک فروند ناو جنگی از مسیر تنگه تایوان حرکت کرده است، اقدامی که در بحبوحه روابط پر تنش میان واشنگتن و پکن، احتمالا باعث خشم چین‌ می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم؛ مسئله تایوان یکی از موارد بسیار مهم در روابط آمریکا و چین از جمله در جنگ تجاری دو کشور، تحریم‌های آمریکا و افزایش حضور نظامی چین در دریای چین جنوبی است. آمریکا در این منطقه گشت زنی و تردد دریایی آزادانه انجام می‌دهد.

چین روز چهارشنبه ضمن متهم کردن آمریکا به تضعیف ثبات جهانی و محکوم‌کردن فروش تسلیحاتی به این جزیره خودمختار هشدار داد اگر حرکتی در جهت استقلال تایوان صورت گیرد، این کشور برای جنگ آماده است.

گفته شده است این ناو جنگی آنتیتام (Antietam) نام دارد. تنگه 180 کیلومتری تایوان محلی است که تایوان را از چین جدا می‌کند.

کلی داس، سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «عبور کشتی‌ها از طریق تنگه تایوان نشان‌دهنده تعهد آمریکا به یک اقیانوس آرام-هند آزاد و باز است.»

حرکت این ناو آمریکایی خطر افزایش تنش‌ها با چین را به همراه خواهد داشت؛ اما از نگاه تایوان نشانه‌ای از حمایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود.

انتهای پیام

captcha