سرمایه‌گذاری غیرمسلمانان در صندوق مالی منطبق با تعالیم قرآن
کد خبر: 3832656
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

سرمایه‌گذاری غیرمسلمانان در صندوق مالی منطبق با تعالیم قرآن

گروه بین‌الملل ــ یک صندوق مالی اسلامی در آمریکا که مطابق با تعالیم قرآن فعالیت می‌کند، سرمایه‌گذاران غیرمسلمان را به خود جذب کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وال استریت ژورنال؛ صندوق مالی اسلامی به نام صندوق سرمایه‌گذاری متقابل امانت (Amana Mutual Funds Trust) که دفتر مرکزی آن در واشنگتن قرار دارد، برای سرمایه‌گذاران اسلامی طراحی شده است.

این نهاد اسلامی چهار نوع صندوق دارد که مطابق با اصول مالی اسلامی است. یکی از آن‌ها صندوق «درآمد» نام دارد که با سرمایه 1.4 میلیارد دلاری در زمینه حفظ سرمایه و تولید درآمد جاری فعالیت می‌کند.

همچنین صندوق توسعه با سرمایه 2.2 میلیارد دلاری در زمینه بهداشت، صنایع، سهام، تکنولوژی و مواد اولیه فعال است و در ماه گذشته میلادی 22 درصد سودآوری داشته است.

«اسکات کلیمو» مدیر این صندوق می‌گوید: قوانین سرمایه گذاری در صندوق «امانت» مطابق با تعالیم قرآن است. این صندوق مشاوران آشنا به شریعت اسلامی را استخدام کرده است و بر این اساس از سرمایه گذاری در حوزه‌های تولید و عرضه توتون، الکل، شرط بندی و قمار و اسلحه خودداری می کند.

سودآوری و رعایت اصول اخلاقی در این صندوق، سرمایه‌گذاران غیر مسلمان زیادی را جذب آن کرده است؛ به طوری که 55 درصد از سرمایه گذاران در این صندوق غیرمسلمان هستند.
 
انتهای پیام
captcha