برگزاری نشست سه‌جانبه ایران، انصار‌الله یمن و سفرای چهار کشور اروپایی در تهران
کد خبر: 3835614
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲

برگزاری نشست سه‌جانبه ایران، انصار‌الله یمن و سفرای چهار کشور اروپایی در تهران

گروه سیاسی ــ نشست مشترک سه‌جانبه برای حل بحران یمن با حضور هیئتی از کشورمان، انصارالله یمن و چهار کشور اروپایی شامل انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، در چارچوب رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران جهت حل و فصل سیاسی بحران یمن، نشست مشترک سه جانبه‌‌ای با حضور هیئتی از کشورمان به ریاست علی‌اصغر خاجی، دستیار وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، هیئتی از انصارالله یمن به ریاست محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن و سفرا و رؤسای نمایندگی‌های چهار کشور ذی‌ربط اتحادیه اروپا موسوم به E4 (انگلستان، فرانسه، آلمان و ایتالیا) امروز، شنبه 26 مرداد، در محل وزارت امور خارجه کشورمان برگزار شد.

در این نشست، هیئت‌های حاضر در جلسه دیدگاه‌ دولت‌های متبوع خود را در خصوص تحولات یمن از جمله در موضوعات سیاسی، میدانی و وضعیت انسانی یمن به شکل مشروح بیان و از استمرار وضعیت بحرانی یمن که به کشته و مجروح شدن ده‌ها هزار یمنی و ویرانی زیرساخت‌های این کشور منتهی شده است، عمیقاً ابراز تاسف کردند.

در پایان این نشست، هیئت‌های شرکت‌کننده، با تأکید بر لزوم توقف هر چه سریع‌تر جنگ، بر راهکار سیاسی به عنوان راهکار نهایی بحران یمن تأکید و با ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در یمن خواستار تسریع در ارسال کمک‌های انسانی شدند.

همچنین هیئت‌های شرکت‌کننده بر لزوم اجرای کامل توافقات استکهلم و انجام تعهدات کامل طرفین تأکید کردند و آن را مقدمه‌ای بر حل و فصل نهایی سیاسی بحران یمن دانستند.

انتهای پیام

captcha