آغاز مرحله سراسری مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های نداجا
کد خبر: 3835728
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

آغاز مرحله سراسری مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های نداجا

گروه مسابقات ــ مرحله سراسری نوزدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های نیروی دریایی ارتش از امروز، 27 مردادماه در مشهد مقدس آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقری، معاون فرهنگی نیروی دریای ارتش، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: مرحله نهایی نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم بانوان شاغل و خانواده‌های این نیرو از امروز، 27 مردادماه به مدت سه روز در مشهد مقدس آغاز شد.


وی با اشاره به راه‌یابی 400 نفر از فرزندان پسر و دختر و همسران کارکنان نیروی دریایی و بانوان شاغل از مناطق صفر مرزی و مرکزی نداجا به این مرحله از مسابقات، بیان کرد: این مسابقات با حضور شرکت‌کنندگان از مناطق و پایگاه‌های نیروی دریایی از شهرهای خرمشهر، بوشهر، بندرعباس، جاسک، چابهار، سیرجان، تهران، منجیل، رشت، نوشهر و انزلی و با قضاوت اساتید کشوری و بین‌المللی انجام شد.


باقری اضافه کرد: مرحله مقدماتی و انتخابی این دوره از مسابقات، طی دو ماه گذشته در 14 منطقه نیروی دریایی ارتش برگزار شد اما به دلیل تعداد بالای شرکت‌کنندگان و نزدیکی سطح رقابت‌ها، دوبار مرحله انتخابی مسابقات برگزار شد که در نهایت 400 نفراز بانوان و آقایان و فرزندان به مرحله نهایی راه پیدا کردند.


وی با اشاره به رشته‌های این دوره از مسابقات تصریح کرد: قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل و اجزای 1، 3، 5، 10، 15 و 20 و اذان در بخش شفاهی و همچنین تفسیر و ترجمه و مفاهیم براساس جزء 19 قرآن کریم تفسیر نمونه آیت‌الله مکارم شیرازی به صورت کتبی از جمله رشته‌های این دوره از مسابقات است.


معاون فرهنگی نیروی دریای ارتش اظهار کرد: آیین اختتامیه این دوره از مسابقات در شب عید غدیر خم، با حضور امیردریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش و همچنین حجت‌الاسلام محمد مظفری‌نژاد، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش و دیگر مسئولان و فرماندهان در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود.


انتهای پیام

captcha