پیام رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان به مناسبت عید غدیر
کد خبر: 3836351
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

پیام رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان به مناسبت عید غدیر

گروه بین‌الملل ـ شیخ عبدالامیر قبلان، رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان، در پیامی ضمن تبریک به مناسبت عید غدیر خم به لبنانی‌ها و مسلمانان، بر ضرورت بازگشت به مسیر عدالت و حقیقت تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «Kalmarkazia.com»؛ شیخ عبدالامیر قبلان در این پیام نوشت: «نبی مکرم اسلام در روز غدیر به امر ذات حق تعالی، امام علی(ع) را به‌ عنوان جانشین خود انتخاب کرد تا ناظر بر امور امت باشد و در راستای پیاده‌سازی احکام شریعت اقدام کند».

در این پیام آمده؛ «واقعه غدیر فضایل و ویژگی‌های صاحب آن را بیان می‌کند، به‌طوری که نبی مکرم اسلام درباره ایشان می‎فرماید: «علی مع الحق والحق مع علی»(علی با حق و حق با علی است)».

رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در این پیام یادآور شد: «امیرالمؤمنین(ع)، امیر شهیدانی است که خود را در مسیر اعتلای نام الله و یاری حق قربانی کرد و کوشید تا انسان از حقوق کامل خود به دور از ظلم، گمراهی و فتنه‌ها برخوردار باشد».

وی در ادامه از لبنانی‌ها خواست که به مسیر عدالت، حق و مساوات که امام علی(ع) پیشرو آن بود، برگردند و به حقی که در مقابله با پروژه صهیونیستی ـ تکفیری جلوه یافته، تمسک پیدا کنند و از معادله‌ای که لبنان را حفظ و سرزمین آن را آزاد کرد حمایت کنند.

انتهای پیام
 
captcha