نهج‌البلاغه نظام‌نامه‌ای ممتاز در حوزه توحیدی است
کد خبر: 3836407
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱
کنشگر علوم سیاسی:

نهج‌البلاغه نظام‌نامه‌ای ممتاز در حوزه توحیدی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ امرالله شیخیانی بیان کرد: کلام و بیان حضرت امیرالمؤمنین(ع) در کتاب نهج‌البلاغه نظام‌نامه‌ای ممتاز و آسمانی در حوزه توحیدی است و باید موضوعات روز از نهج‌البلاغه از سوی رسانه‌های مجازی متخصص حوزه علوم دینی استخراج و نشر داده شود.

ترویج نهج البلاغه با فناوری های نوین به دنیا

ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﮐﺎﻧﻮﻥ ﺧﺒﺮﻧﮕﺎﺭﺍﻥ ﺍﯾﮑﻨﺎ، ﻧﺒﺄ؛ امرالله شیخیانی، جامعه‌شناس و کنشگر علوم سیاسی و معارف قرآنی در حاشیه مراسم جشن امامت و ولایت و عید غدیر شهر کرج که امروز، 29 مرداد در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، ﺑﺎ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺑﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﻣﺎﻣﺖ، ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻧﻈﺎﻡ ﻣﻌﺮﻓﺘﯽ، ﺍﺧﻼ‌ﻗﯽ، ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ ﻭ ﺑﺼﯿﺮﺗﯽ ﺍﺯ ﺁﻏﺎﺯ ﺭﺍﻩ ﺗﺎ ﻫﺪﻑ ﺍﺳﺖ، اظهار کرد: حضرت علی(ع) معلم جبرئیل در حق، پرچم‎دار توحید و صراط‌المستقیم الهی است.

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﯿﺮﺍﻟﻤﻮﻣﻨﯿﻦ، ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﯽ(ﻉ) ﺍﺣﺐّ‌ﺍﻟﻨّﺎﺱ ﺍﺳﺖ، بیان ﮐﺮﺩ: «ﺍﻟﻴَﻮﻡ‌َ ﺍَﻛﻤَﻠﺖ‌ُ ﻟَﻜُﻢ ﺩﻳﻨَﻜُﻢ» هدیه جرئیل از ناحیه ذات اقدس پروردگار سبحان بوده است و اکنون همه مسلمانان جهان و به خصوص شیعیان میراث‎دار این واقعه عظیم تاریخی و به امامت رسیدن حیدر کرار، حضرت امیرالمؤمنین، علی(ع) و آل علی(ع) هستیم و خواهیم بود.

دبیرکل حزب مردم مسلمان ایران بیان کرد: حکومتداری اولین پیشوای شیعیان به مصداق اجرای عدالت اجتماعی و ﻋﺠﯿﻦ ﺍﺯ ﺁﺏ ﺣﯿﺎﺕ ﻋﻠﻢ ﻭ ﻣﻌﺎﺭﻑ، ﺍﺳﺮﺍﺭ ﺭﺑﻮﺑﯿﻪ ﻭ ﺍﺧﻼ‌ﻕ ﺍﻟﻬﯿﻪ ﺍﺳﺖ.

کنشگر علوم سیاسی و معارف قرآنی گفت: غدیر خم گواه معتبری از تاریخ اسلام و سند حقانیت شیعه و روز اکمال دین و عید همه مسلمین است.

ترویج نهج‌البلاغه با فناوری‌های نوین به دنیا

شیخیانی در پایان با بیان اینکه به امامت رسیدن حضرت علی(ع) در روز غدیر پرتویی از ولایت خدا در بین مردم است، خواستار شد: کلام و بیان حضرت امیرالمؤمنین(ع) در کتاب نهج‌البلاغه نظام‌نامه‌ای ممتاز و آسمانی در حوزه توحیدی است و باید موضوعات روز از نهج‌البلاغه از سوی رسانه‌های مجازی متخصص حوزه علوم دینی استخراج و جهت ترویج و گسترش در بین اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان و دانش‌آموزان نشر داده شود و همچنین در گام بعد از طریق تکنولوژی‌های عرصه دیداری، شنیداری و فناوری‌های نوین به دنیا معرفی شود.

عبدالرضا رمضانی

انتهای پیام

captcha