ساخت مسجدی مجهز به انرژی خورشیدی در کامبوج
کد خبر: 3836575
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

ساخت مسجدی مجهز به انرژی خورشیدی در کامبوج

گروه بین‌الملل ــ یک مؤسسه غیردولتی مالزیایی کار ساخت مسجدی مجهز به انرژی خورشیدی را در کامبوج آغاز کرده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری دولتی مالزی برناما؛ مؤسسه غیردولتی «آنتارابانگسای» مالزی قصد دارد این مسجد را تا پایان سال جاری میلادی در منطقه روستایی «کامپونگ تامر» در کامبوج بسازد.

«مصطفی احمد مریکان»، مدیر مؤسسه، گفت: این مسجد آجری که برای ساخت آن 100 هزار دلار هزینه می‌شود، ششمین مسجد ساخت این مؤسسه در کامبوج خواهد بود.

وی افزود: کار ساخت مسجد از ماه می گذشته آغاز شده و در آن فضایی جداگانه برای نمازگزاران زن، مدرسه دینی و فضای ورزشی وجود خواهد داشت.

به گفته وی این مسجد از انرژی خورشیدی بهره خواهد گرفت و چندین چاه برای تأمین آب مورد نیاز آن حفر می‌شود.  

از سوی دیگر «استن مین» کدخدای این روستا گفت: ساخت این مسجد به تقویت روابط روستاییان کمک خواهد کرد و فصلی نو برای ساکنان این روستای دورافتاده خواهد بود. 20 سال است که در این روستا زندگی می‌کنیم و این روستا به مسجد نیاز مبرم دارد.
 
یادآور می‌شود پادشاهی کامبوج کشوری در جنوب شرقی آسیاست. براساس آمار دولتی تعداد مسلمانان کامبوج ۳۰۰ هزار نفر و تمرکز آن‌ها در استان «کامپونگ چام» است.
 
انتهای پیام
captcha