آغاز دهمین همایش «ادیان در خدمت صلح» با حضور ایران در آلمان
کد خبر: 3836666
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱

آغاز دهمین همایش «ادیان در خدمت صلح» با حضور ایران در آلمان

گروه بین‌الملل ــ دهمین همایش ادیان در خدمت صلح با حضور صدها نفر از رهبران ادیان مختلف و نماینده کشورمان در شهر «لینداو» در جنوب آلمان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از ایجپت ایندیپندنت؛ با حضور نمایندگان ارشد ادیان مختلف جهان دیروز، 29 مردادماه همایش چهار روزه «ادیان برای صلح» در شهر لینداو در ایالت بایرن آلمان آغاز به کار کرد.

نمایندگان پیروان ادیان مختلف از جمله مسلمانان، مسیحیان، یهودیان، بوداییان، هندوها، سیک‌ها، و زردشتیان برای گفتگو در مورد آینده مشترک بشر و نقش ادیان در نزدیک‌تر شدن انسان‌ها در این رویداد گردهم آمده‌اند.

علامه بر ۸۰۰ نفر از نمایندگان ارشد ادیان مختلف، ۱۰۰ نماینده دولتی و ۱۰۰ نفر از سازمان‌های غیردولتی از بیش از ۱۲۵ کشور جهان در این گردهمایی حضور دارند.

«ویلیام فیندلی» دبیر کل همایش، در مراسم افتتاحیه گفت: همکاری جوامع دینی به صلح بشری می‌انجامد و منافع مشترک را ایجاد می‌کند. نزدیک‌شدن شوراهای ادیان نیز باعث رفع هراس از یکدیگر می‌شود.

رئیس‌جمهور آلمان: خشونت با نام دین توجیه ندارد
 
فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس‌جمهور آلمان، نیز در این مراسم نقش ادیان را برای ایجاد صلح، جلوگیری از منازعات و حل مشکلات جهانی مهم توصیف کرد و افزود: رهبران ادیان باید این پیام را به پیروان ادیان برسانند که صلح برای آنها آزادی، حقوق انسانی و سعادت به ارمغان می‌آورد.
 
آغاز دهمین کنفرانس «ادیان در خدمت صلح» در آلمان
فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس‌جمهور آلمان

 وی با بیان این که هیچ خشونتی با نام دین قابل توجیه نیست،‌ تأکید کرد: ادیان قابلیت این را هم دارند که به عنوان یک نیروی خارق العاده به زندگی و تلاش بشری مفهوم بخشند.
 
سخنرانی نماینده ایران
 
«مرتضی صبوری» معاون مرکز گفتگوهای ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز که به عنوان نماینده ایران در این همایش حضور دارد، طی سخنانی شناخت نادرست از دین را عامل اصلی منازعات و بحران‌ها دانست و گفت: هدف و شعار این کنفرانس جهانی رهبران ادیان هم تأکید بر این است که دین عامل خشونت نیست، بلکه رفتار برخی اشخاص است که برای اهداف و منافع شخصی خودشان دین را ابزار قرار داده و عامل خشونت معرفی می‌کنند، اما دین در ذات خود از خشونت مبرا است.

وی تأکید کرد: شناخت صحیح دین نوعی همکاری و همزیستی میان پیروان ادیان را شکل می‌دهد که این همزیستی مسالمت‌آمیز مانع سوءاستفاده افراد مغرض برای ایجاد دین‌هراسی می‌شود.

حضور هیئت مصری
 
«نبیله مکرم» وزیر مهاجرت مصر نیز که نمایندگی هیئت مصری را بر عهده دارد، با بیان این که دولت مصر علاقمند به گسترش صلح است، به افتتاح یک مسجد بزرگ و کلیسای جامع به دست «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور اشاره کرد.
 
وی افزود: احمد الطیب، شیخ الازهر از زمان سفر پاپ فرانسیس به این کشور در سال 2017 به گفتگوهای صلح با پاپ کمک کرده است.
 
آغاز دهمین کنفرانس «ادیان در خدمت صلح» در آلمان
گردونه ساخته شده از چوب 37 کشور جهان که به عنوان نماد این کنفرانس ساخته شده است.
 
این همایش تا 23 آگوست (اول شهریور) ادامه خواهد داشت و انجمن ادیان در خدمت صلح (RfP) به عنوان برگزارکننده همایش آلمان، بزرگ‌ترین اتحادیه جهانی ادیان است که در آن نمایندگان جوامع دینی جهانی برای صلح با یکدیگر همکاری می‌کنند. این اتحادیه شامل 100 انجمن بین‌المللی، شش مجموعه بین‌الادیانی و یک شورای جهانی مرکب از رهبران دینی است.
 
انتهای پیام
captcha