فرهنگ‌سازی حضور در جلسات قرآن ضروری است
کد خبر: 3836782
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳

فرهنگ‌سازی حضور در جلسات قرآن ضروری است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کارشناس ارشد علوم قرآنی با اشاره به لزوم کیفیت‌بخشی به جلسات قرآن بر فرهنگ‌سازی حضور در جلسات قرآن تأکید کرد.

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، کارشناس ارشد علوم قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به لزوم کیفت‌بخشی به جلسات قرآن اظهار کرد: فرهنگ‌سازی حضور در جلسات قرآن ضروری است.
وی به ارتقای جلسات قرآن با استفاده از دانش روز اشاره و بیان کرد: قرآن کریم سدی در برابر هجمه دشمنان است. لزوم تبیین قرآن در جامعه مورد تأکید است و در این مسیر استفاده از ظرفیت‌ جلسات قرآن باید مورد توجه باشد.
کارشناس ارشد علوم قرآنی گفت: استان کرمانشاه در این راستا از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که باید از این ظرفیت‌ها بهره گرفت. همچنین باید به مخاطبین در جلسات قرآنی توجه‌ای ویژه داشت.
وی گفت: بیش از 200 جلسه قرآنی در کرمانشاه برقرار است و باید بر کیفیت این جلسات افزود.
حجت‌الاسلام محمدی اظهار کرد: با شناسایی ظرفیت جلسات قرآنی می‌‍‌توان گام مهمی در جهت بالابردن کیفیت جلسات و ترویج فرهنگ آشنایی با قرآن در جامعه برداشت.
لزوم آسیب‌شناسی جلسات قرآنی
کارشناس ارشد علوم قرآنی با اشاره به کیفیت جلسات قرآن در استان کرمانشاه افزود: جلسات قرآنی استان باید از شور و نشاطی برخوردار باشد که شرکت‌کنندگان در این مجالس قرآنی از رخوت و رکود رنج نبرند.
وی تصریح کرد: معمولاً در جلسات قرآن خانگی قراء تلاوت‌های ساده و بی‌روحی را ارائه می‌کنند و یا بعضاً به تلاوت چند آیه ساده و معمولی بسنده می‌کنند و این خود موجب رکود عجیب جلسات خواهد شد.
حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: باید به تغییر بافت جلسات فکر کنیم چرا که مجالس قرآنی باید جذابیت لازم را داشته باشند و این نکته خود آسیب‌شناسی جلسات قرآنی است.
این کارشناس ارشد علوم قرآنی درادامه خواستار بکارگیری اساتیدی در جلسات قرآنی شد که بتوانند نکاتی آموزنده در کنار تلاوت به شرکت‌کنندگان ارائه دهند که باعث رشد مهارت‌های قرآنی آنان شود.
وی تصریح کرد: ارائه تلاوت‌های زیبا و حرفه‌ای درکنار ارائه نکات اخلاقی و تربیتی خروجی‌ قطعاً مؤثری برای جلسات قرآنی به همراه دارد و آن تربیت قرآن‌آموزان تأثیرگذار در وادی قرآنی است.
این کارشناس ارشد علوم قرآنی در پایان تأکید کرد: اگر بدنبال رونق جلسات قرآن و جذب افراد به مجالس قرآنی هستیم باید نقاط قوت و ضعف آموزش قرآن در مجالس مورد توجه و آسیب‌شناسی شود چرا که امروز نقطه ضعف مجالس قرآنی بکارگیری شیوه‌های نامناسب آموزشی است.
انتهای پیام

captcha