دخالت در کار دولت، باعث ناکارآمدی آن می‌شود
کد خبر: 3836788
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹

دخالت در کار دولت، باعث ناکارآمدی آن می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار اسبق اصفهان گفت: دخالت در کار دولت باعث می‌شود که اعمال حاکمیت دولت و نظام تضعیف شده و کارایی و کارآمدی آن کم شود.

دخالت قوای دیگر در کار قوه مجریه باید متوقف شودسیدمحمود حسینی، استاندار اسبق اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص حاکمیت دولت در کشور، گفت: اگر منظور از دولت، قوه مجریه باشد، واقعیت این است که جایگاه قوه مجریه به نوعی  ضعیف‌تر و اعمال حاکمیت آن نیز کمتر شده است.

وی ادامه داد: قوای دیگر مانند قوه مقننه و قوه قضاییه در امور قوه مجریه دخالت می‌کنند که خود دولت و صاحب‌منصبان دولتی نام این کار را تعامل گذاشته‌اند که به نظر من، انفعال است. مثلاً بسیاری از مدیران قوه مجریه با پیگیری و فشار نمایندگان مجلس منصوب شده و دستگاه‌های نظارتی وارد می‌شوند و در این میان سوءاستفاده‌های شخصی و جناحی نیز اتفاق می‌افتد.

استاندار اسبق اصفهان افزود: اگر این وضعیت ادامه داشته باشد و تداخل مسئولیت‌ها و تعدد نهادی و حامی‌پروری حاکم شود، اعمال حاکمیت دولت و نظام تضعیف شده و کارایی و کارآمدی آن کم می‌شود و از وظایفش باز می‌ماند. این مشکل باید هرچه زودتر اصلاح شود. ممکن است بعضی از نمایندگان یا دستگاه‌های دیگر به نیت خیر وارد شوند، اما نتیجه آن هم این خواهد بود که دولت استقلالی نداشته باشد و کارآمدی آن بسیار کاهش یابد.

حسینی بیان کرد: انتظار می‌رود این تداخل‌ها، تشتت‌ها و بی‌مسئولیتی‌ها مرتفع شود و کشور به وضعیت حاکمیت قانون بازگردانده شود. مرحوم امام(ره) در اواخر جنگ  فرمودند: «من بنا دارم کشور را به قانون بازگردانم و تداخل‌های موجود را اصلاح کنم».

انتهای پیام

captcha