از اجرای عصر شعر محرم تا طرح «من تلاوت قرآن را دوست دارم» در حرم احمدی
کد خبر: 3839476
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

از اجرای عصر شعر محرم تا طرح «من تلاوت قرآن را دوست دارم» در حرم احمدی

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در تشریح برنامه‌های ایام محرم این حرم مطهر، از اجرای عصر شعر محرم در هر هفته و طرح «من تلاوت قرآن را دوست دارم» خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 11 شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم گفت: امسال تلاش كردیم تا برنامه‌های متنوعی به‌مناسبت این ماه در حرم مطهر برگزار كنیم.
وی افزود: یكی از اصلی‌ترین برنامه‌های حرم مطهر برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی است كه امسال با توجه به گرمای هوا، فضاهای مسقف حرم مطهر شامل شبستان‌ها و رواق‌ها و حتی مسجد جامع نو را هم برای برگزاری این همایش مهیا كرده‌ایم تا فضای سرمایشی برای مادران و شیرخوارگان فراهم شود.


اجرای طرح «جوانان احمدی، یاوران مهدوی»
سلامی از اجرای طرح «جوانان احمدی، یاوران مهدوی» در این حرم مطهر خبر داد و گفت: یكی از كارهایی كه در حوزه نجوان در حرم مطهر دنبال می‌شود و در ماه محرم نیز رنگ و بوی حسینی به خود گرفته است، آموزش خدام نوجوان به نام «جوانان احمدی، یاوران مهدوی» است كه دانش‌آموزان مدارس شیراز می‌توانند در این طرح شركت كنند.
معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) ادامه داد: قریب 300 نفر از دانش‌آموزان مقطع متوسطه شیراز عضو این طرح هستند كه برای آن‌ها برنامه‌هایی در طول سال اجرا می‌شود به عنوان مثال هر هفته كارگا‌ه‌های آموزشی و یا اردوهای تفریحی برای این نوجوانان برگزار می‌شود.
وی یكی از برنامه‌های این طرح را تأسیس هیئت احمدی در حرم مطهر عناون كرد و گفت: هر كسی كه می‌خواهد در این طرح شركت كند باید خادم حرم بوده و در كارگاه‌ها و جلسات آموزشی آن شركت كند.
سلامی همچنین گفت: یكی دیگر از برنامه‌های ایام محرم اجرای برنامه‌های عاشورایی برای كودكان است تا بتوان معارف امام حسین(ع) را از طریق بازی به كودكان القا كرد.
برگزاری عصر شعر محرم هر سه‌شنبه ماه محرم و اجرای مراسم تعزیه‌خوانی از دیگر برنامه‌هایی بود كه وی از آن‌ها نام برد و گفت: علاوه بر این‌ها مسابقه عاشورا نیز در سایت حرم مطهر اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) افزود: قرائت زیارت عاشورا از اول تا 12 محرم هر روز از ساعت 6 تا 8 صبح، برپایی محافل انس با قرآن و ختم قرآن و همچنین اجرای طرح «من تلاوت قرآن را دوست دارم» برای دومین سال متوالی از دیگر برنامه‌های ایام محرم این حرم مطهر هستند.
انتهای پیام

captcha