چه کسانی را در دستگاه امام حسین(ع) راه می‌دهند
کد خبر: 3840606
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

چه کسانی را در دستگاه امام حسین(ع) راه می‌دهند

گروه اندیشه ــ آیت‌الله العظمی جوادی آملی با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) در تفسیر آیه «وَ مَا كُنتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُداً» بیان کرد: با توجه به روایت حضرت، اگر کسی بخواهد به نام حضرت(ع) تبلیغ کند، به نام او کتاب بنویسد، به نام او قلم‌فرسایی کند، به نام او وقف کند، به نام او حسینیه بسازد، اگر ذره‌ای خدای‌ناکرده خلاف در کارش باشد جزء دستگاه حسینی نیست.

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله العظمی جوادی آملی در یکی از جلسات درس تفسیر خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) بیان کرد: چقدر این سخن حسین بن علی(ع) بلند است؛ همانگونه که خداوند در سوره «کهف» فرمود، در تمام مأموران من یک آدم بی‌عرضه، اختلاسی و نجومی نیست؛ «وَ مَا كُنتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُداً» حضرت نیز همین بیان را وقتی خواست نظام کربلا را تنظیم کند بیان داشت و فرمود: «در دستگاه من احدی از اینگونه افراد وجود ندارد» خیلی این حرف بلند است!

وی افزود: این حرف، حرف خداست در تدبیرات عالم و حسین بن علی از آن منظر که «خلیفةالله» است می‌گوید در دستگاه من نیز احدی از افراد خلاف کار و مضلّین نیست «إلی یوم القیامة».

آیت‌الله العظمی جوادی آملی در ادامه بیان کرد: اگر کسی بخواهد به نام او تبلیغ کند، به نام او کتاب بنویسد، به نام او قلم‌فرسایی کند، به نام او وقف کند، به نام او حسینیه بسازد، اگر ذره‌ای خدای ناکرده خلاف در کارش باشد جزء دستگاه حسینی نیست، این جمله را حضرت به عبید الله بن حر جحفی فرمود. کربلا و عاشورا یعنی این! این است که می‌ماند در نتیجه اگر کسی خواست به دستگاه سالار شهیدان راه پیدا کند که بهترین دستگاه است، باید طیب و طاهر باشد.

منبع: درس تفسیر معظم له مورخ 1397/07/15

انتهای پیام

captcha