کرمانشاه در تاسوعای حسینی در ماتم نشست
کد خبر: 3841186
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

کرمانشاه در تاسوعای حسینی در ماتم نشست

گروه اجتماعی- درتاسوعای حسینی مردم استان کرمانشاه با سیاهپوش کردن شهر در سوگ سالار شهیدان به ماتم نشستند.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، درتاسوعای حسینی مردم استان کرمانشاه با سیاهپوش کردن شهر در سوگ سالار شهیدان در مراسمی متمرکز و پرشور به ماتم نشستند.
مراسم باشکوهی که از ساعت 10 صبح امروز، 18 شهریورماه با حضور گسترده مردم مؤمن و ولایتمدار کرمانشاه در خیابان‌ها باحضور یکپارچه هیئت‌های مذهبی شهر برگزار شد.
آئین سینه‌زنی و زنجیرزنی
با تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری باشکوه مراسم تاسوعای حسینی امسال شاهد برپایی این مراسم در کرمانشاه با جلوه‌های معنوی بیشتری بودیم.
یکی از جلوه‌های معنوی و زیبای تاسوعای حسینی در کرمانشاه حضور یکپارچه هیئت‌های مذهبی بود که برشور و صلابت آئین سینه‌زنی و زنجیرزنی افزوده و نشان از جاودانه بودن باور حسینی در بین مردم دارد.
از دیگر جلوه‌های مراسم تاسوعای حسینی در کرمانشاه جلوگیری از پخش غذای نذری در محیط‌های عمومی بود و در بیشتر تکایا و هیئت‌های مذهبی پس از پایان مراسم ظهر تاسوعا اقدام به پخش نذورات خود می‌کنند که این امر جای تقدیر دارد.
برپایی نماز تاسوعا
امروز و در مراسم باشکوه تاسوعای حسینی در پایان مراسم عزاداری تاسوعای حسینی نماز جماعت ظهر باشکوهی خاص برگزار خواهد شد، نماز جماعتی که به شکوه عزاداری‌ها می‌افزاید.
و در پایان، مراسم تاسوعای حسینی امسال با حضور جوانان و نوجوانان با نظم و انسجامی خاص در کرمانشاه برگزار شد و این الگویی است تا در روز عاشورا نیز برپایی مراسمی با نظم و توأم باشکوهی بیشتر رقم بخورد.
انتهای پیام

captcha