اشرف غنی طالبان را به صلح فراخواند
کد خبر: 3843825
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

اشرف غنی طالبان را به صلح فراخواند

گروه بین‌الملل ــ اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان، دیروز، 30 شهریورماه، طالبان را عامل کشتارهای این کشور دانست و این گروه را به صلح دعوت کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ینی‌شفق، اشرف غنی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: به خاطر قبول نکردن صلح از سوی طالبان، خشونت‌ و کشتارها در افغانستان ادامه دارد.

وی افزود: در صورتی که طالبان با صلح موافقت کند، ما هم آن را قبول می‌کنیم و کشتارها متوقف خواهد شد.

در روزهای گذشته نیز پس از اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر لغو مذاکرات صلح با طالبان، اشرف غنی گفته بود: صلح واقعی زمانی محقق خواهد شد که نیروهای طالبان با روند صلح و گفتگو با دولت افغانستان موافقت کنند.

ترامپ بعد از لغو مذاکرات با طالبان در توئیتی نوشت: آنها (طالبان) گفتند که به کابل حمله کردند که درنتیجه آن یکی از سربازان ما و 11 نفر دیگر کشته شدند.

ترامپ در ادامه، تصریح کرد: اگر آنها نتوانند در این مذاکرات صلح بسیار مهم با آتش‌بس موافقت کنند و حتی 12 انسان بی‌گناه را نیز به قتل برسانند، احتمالاً آنها به هیچ وجه قدرت مذاکره درباره یک توافق معنی‌دار را ندارند.

یادآور می‌شود، تاکنون چندین دوره مذاکره صلح میان طالبان و آمریکا در دوحه قطر انجام شده و توافق میان دو طرف در حال نهایی شدن بود که ترامپ به بهانه حمله طالبان به کابل و کشته‌شدن سرباز آمریکایی، آن را لغو کرد.

انتهای پیام

captcha