ایجاد صلح و سازش از افضل عبادات است
کد خبر: 3897923
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰

ایجاد صلح و سازش از افضل عبادات است

امام جمعه کرمانشاه گفت: ایجاد صلح و سازش از افضل عبادات است که باید در این راستا قدم برداشت چرا که سود معنوی و اخروی داشته و هم عقل و فطرت چنین قضاوتی دارد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز، 21 اردیبهشت در اولین همایش «طلایه‌داران صلح» که در دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بندگی‌ها ایجاد صلح و سازش بین افراد است که سیره سابقین محسوب می‌شود.

وی افزود: طلایه‌داران صلح و سازش در بین گذشتگان ما وجود داشتند و در این خصوص ما باید به سابقین خود رجوع کنیم.

آیت‌الله علما تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) ما را به تقوا توصیه کرده و باید در تمام لحظات و کارهای خرد و کلان تقوا را در نظر داشته باشیم چرا که بالاترین سرمایه است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: باید با روحیه تقوا وارد صلح و سازش شویم و بدون شک این کار می‌تواند برکات بسیاری به‌دنبال داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه ایجاد صلح و سازش بین اقوام و اطرافیان را یکی از وظایف دینی همه دانست که باید در آن پیش قدم بود و افزود: این امر هم سود معنوی و اخروی دارد و هم عقل و فطرت چنین قضاوتی دارد.

وی با اشاره به اینکه طی یکسال ورودی پرونده‌های قضائی استان نزدیک به 4 میلیون باشد برای استان مطلوب نیست، بیان کرد: نباید اجازه دهیم این حجم پرونده ورودی داشته باشیم.

آیت‌الله علما اظهار کرد: اجازه ندهیم برای کارهای جزئی سابقه و پرونده‌ای تشکیل شود و قبل از ورود به دادگستری اختلافات را خودمان حل و فصل کنیم.

امام جمعه کرمانشاه عنوان کرد: در این چنین مواردی باید اصلاح ذات‌البین کرد چرا که دستور خدا، پیامبر و ولی خداست.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: ایجاد صلح و سازش بین دو نفر بسیار مهم است و نباید در این راه کوتاهی کنیم.

وی تأکید کرد: با ورود به این امر و تبلیغ گسترده در این راستا باید کاری کنیم که دادگستری خلوت شود.

انتهای پیام
captcha