نگاهی به فعالیت‌های قرآنی مؤسسه سروش جاودانه وحی + عکس
کد خبر: 3901633
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی مؤسسه سروش جاودانه وحی + عکس

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سروش جاودانه وحی مشهد گفت: با توجه به شرایط موجود جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های این مؤسسه در سال جدید به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان به شکلی متفاوت اجرا شد.

سروش عظیمی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سروش جاودانه وحی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا، گفت: با توجه به شرایط موجود جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های این مؤسسه در سال جدید به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان به شکلی متفاوت اجرا شد.

وی با اشاره به تأثیر مثبت معنویت بر سلامت روانی افراد، افزود: در حال حاضر محور برنامه‌های این مؤسسه تأکید بر خانه ماندن و حضور فعالانه جامعه قرآنی به‌ویژه تشکل‌های قرآنی در عرصه فضای مجازی و راه‌اندازی گروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی است.

مدیر مؤسسه سروش جاودانه وحی، برگزاری كلاس‌های آموزش مجازی قرآن كريم در قالب طرح نهضت قرآن‌آموزی شامل 40 كلاس روخوانی، 30 كلاس روان‌خوانی و 30 كلاس مفاهيم قرآن كريم، برگزاری كلاس‌های تفسير با موضوع «آيات ولايت – آيات اخلاق»، برگزاری آموزش نهج‌البلاغه و ۳۵ محفل انس با قرآن كريم با حضور قاريان و حافظان برجسته را از جمله فعالیت‌های این مؤسسه در ایام ماه مبارک رمضان برشمرد.

وی بیان کرد: همچنین معرفی چهره‌های قرآنی موفق استان به صدا و سيما جهت انجام مصاحبه و تهيه گزارش و پخش از شبكه استانی سيما از حرم مطهر رضوی، برگزاری دومين ارائه راهكارهای مناسب در ايجاد انس و الفت بين اعضای جامعه قرآنی، ثبت نام از شركت‌كنندگان در مسابقه سراسری سفیر مهربانی تهران، همكاری با دانشگاه‌های استان در برگزاری مراسم و محافل قرآنی و تقدیر از نخبه‌های قرآنی از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه در ایام ماه مبارک رمضان بود.

عظیمی اظهار کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی فعالیت در فضای مجازی، مراکز فرهنگی و قرآنی نیز احساس تکلیف کردند و با راه‌اندازی گروه‌ها و کانال و صفحات مختلف در شبکه‌های اجتماعی از قبیل ایتا، سروش، واتساپ، اینستاگرام و... سعی در جریان‌سازی فعالیت‌های قرآنی در شبکه‌های اجتماعی دارند.

وی با بیان اینکه امروزه فضای مجازی نقش تأثیرگذاری در سبک زندگی مردم دارد، گفت: با توجه به آمار اعلام شده از سوی کارشناسان قرآنی استان خراسان رضوی بیش از 67 گروه قرآنی این استان در فضای مجازی حضور فعال دارند و درصدد اجرای برنامه‌های مختلف از جمله مسابقات و کلاس‌های آموزش قرائت، حفظ، اذان، تفسیر، روخوانی، تجوید، صوت و لحن، ترتیل‌خوانی و... هستند.
 
علی خداپور
انتهای پیام
captcha